• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 72049
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 72049

Excel kenners,

Ik heb in een werkmap 1 tabblad staan waarop een aantal (invul)gegeven komen te staan, nu moeten dit 150 dezelfde bladen worden.
Is het mogelijk om automatisch 150 tabbladen bij te voegen, als ik dit moet doen met de muis blad voor blad ben ik nog wel even bezig.
Misschien is er optie om dit in een keer te doen.

Jan

HTML:
http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=55571
hier vind je een oplossing

Geen idee of dat in één keer kan, maar ik weet wel een manier om het in een paar stapjes te doen.
Maak van het standaard aantal in beeld staande bladen (Office 2007 -> 3) er 5 middels kopieren.

Vervolgens een rechtermuisklik op die bladen en ze allemaal selecteren vervolgens kopieren. Het aantal verdubbelt naar 10.

Zelfde truuk nu, alle 10 selecteren en kopieren, je hebt er nu 20.

Je raadt het al.............. weer dezelfde truuk en je hebt er ............

Zo ben je in nog geen 1,5 minuut daar waar je wil wezen.

Laatst bewerkt:
Popipipo,

In vba gaat het prachtig en snel maar het zou wel mooi wezen als ik op deze manier ook de gegevens van blad 1 mee kan kopieeren.

Pasja, ja dat is ook een manier, maar vind de eerste optie veel mooier.

Jan

en met VBA kan het nog sneller....
Code:
Sub Sheet150keer()
Dim sNaamVanSheet As String

sNaamVanSheet = "Sheet1"  'zet hier tussen quotes de naam van de te copieren sheet

Application.ScreenUpdating = False

For i = 1 To 149
        Sheets(sNaamVanSheet).Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
    Next i

Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Zit je alleen nog ff met de naamgeving van je tabbladen....

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Popipipo,

In vba gaat het prachtig en snel maar het zou wel mooi wezen als ik op deze manier ook de gegevens van blad 1 mee kan kopieeren.

Pasja, ja dat is ook een manier, maar vind de eerste optie veel mooier.

Jan

VBA is idd. mooier, maar jouw 2e "eis" wordt met die minder mooie methode wél gelijk meegenomen...........................

VBA is idd. mooier, maar jouw 2e "eis" wordt met die minder mooie methode wél gelijk meegenomen...........................

Klopt, maar daar is met VBA wel een oplossing voor.
"As told by Ginger..."

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Pasja,

Ja die is voor jou heb ik niet tegen in te brengen :thumb:

Jan

Jakobo,
wat de naam van de gekoieerde bladen betreft,
moeten die Blad1, Blad2, Blad3,.......Blad150 heten?

Ginger, (Leo)

Dit is het helemaal hartelijk dank voor je snelle hulp.

:thumb::thumb:

Jan

tabbladen toevoegen

Zapart,

Mijn dank voor je inzet ik ben eruit.

Jan

Een andere mogelijke oplossing is:
Voeg een werkblad toe en houdt daarna de F4 ingedrukt. Moet je eens kijken hoe snel je tabbladen toevoegt!

Richard

Richard1970, Je F4 werkt alleen als je gebruik maakt van Insert > Worksheet (invoegen > werkblad) uit het menu. Het werkt niet als je een kopie maakt (via de rechtermuisknop op de tabbladnaam en kiezen voor Move or Copy... (verplaats of kopie...). En de TS had juist een volledige kopie (x 150) van z'n eerste blad nodig.
Leuke oplossing voor snel veel nieuwe bladen toevoegen trouwens!

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
tabbladen toevoegen

Hoi Richard,

Ja dat gaat inderdaad heel erg snel wist ik niet, maar wat Leo zegt hij kopieert niets mee de oplosing die Leo mij geboden heeft is precies wat ik graag wil.

Leo,

Ben dan toch maar naar de winkel geweest om een boek te kopen over VBA moet me eigen daar maar in proberen te verdiepen, vind het wel moeilijk hoor.

Groetjes Jan

Leo,

Ben dan toch maar naar de winkel geweest om een boek te kopen over VBA moet me eigen daar maar in proberen te verdiepen, vind het wel moeilijk hoor.

Groetjes Jan

Alle begin is moeilijk, maar na een tijdje vlot het heus wel.

Lees vooral hier op het forum regelmatig eens de topics door waar code in voorkomt. Is een goede bron oom snel heel wat op te pikken.

Bij vragen begin je maar een nieuwe topic :thumb:

Succes ermee!

Laatst bewerkt:
Jakobo, Welkom in de wereld van VBA...:thumb: Moeilijk? Tja, alle begin is moeilijk. Maar gewoon lekker oefenen en spelen met code, dan komt het sneller dan je denkt. Succes!

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Ik had gedacht dat gelijktijdig met het toevoegen van werkbladen die bladen ook wel automatisch een naam zouden moeten krijgen. Dat kan in de al gegeven macro gemakkelijk worden ingebouwd. Maar omdat jacobo op mijn opmerking dienaangaande niet ingaat, is dat waarschijnlijk niet nodig.

tabbladen toevoegen

Zapart,

Ik ben zeker geintreseerd maar ik was op dat moment enorm geholpen, ben zeker nieuwgierig om te weten hoe dit kan dus hou me aanbevolen.
ik probeer er wat van op te steken.

Jan

Dit is niet meer dan een voorbeeld, want ik weet niet welke namen je aan de bladen wil geven.
Ongeacht de naam van het te kopiëren blad, geeft de macro aan de gekopieerde bladen de namen Bladx+1, Bladx+2, … enz., waarbij x gelijk is aan het aantal bladen dat voor aanvang van het kopiëren aanwezig is.
Code:
Sub kopieer150()
Dim Naamblad As String, i As Integer, sc As Integer
Naamblad = "Blad1"  'zet hier tussen quotes de naam van het te kopiëren blad
Application.ScreenUpdating = False
For i = 1 To 150
sc = Sheets.Count
Sheets(Naamblad).Copy After:=Sheets(sc)
Sheets(sc + 1).Name = "Blad" & sc + 1
Next i
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Zapatr,
geeft de macro aan de gekopieerde bladen de namen Bladx+1, Bladx+2, … enz
...dit is volgens mij een handeling die Excel al automatisch doet met het copieren van sheets.... (Blad1 (1), Blad1 (2), Blad1 (3), enz...)
Je bent pas echt anders bezig als je de bladen ECHTE namen mee gaat geven. Wellicht kan Jakobo aangeven wat hij standaard op die 150 nieuwe bladen als naam gebruikt....

Groet, Leo

P.s. Het lijkt me trouwens beter om deze topic als 'gesloten' te houden en een nieuwe te openen met een titel als: 'geef 150 tabbladen een unieke naam...' (of zoiets)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan