• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drontenfm

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Hallo mensen,

Ik heb even een vraag, weet niet of het mogelijk is.

Is het ook mogelijk om in excel een aantal tabbladen te verbergen en dat doormiddel van een keuzelijst het goede tabblad zichtbaar wordt?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Alexander

Dit is zeker mogelijk. Gaat om de vraag waar jij je keuze lijst wil hebben?
Op je 1e tabblad een overzicht van bladen? of mbv een userform? of misschien heb je iet anders in gedachten?

Post eens een voorbeeld file met welke bladen je hebt en wat er mee moet gebeuren?

Dit is zeker mogelijk. Gaat om de vraag waar jij je keuze lijst wil hebben?
Op je 1e tabblad een overzicht van bladen? of mbv een userform? of misschien heb je iet anders in gedachten?

Post eens een voorbeeld file met welke bladen je hebt en wat er mee moet gebeuren?

Het gaat om een offerteformulier.

Het zijn een aantal tabbladen met verschillende merken dus verschillende offertes die in principe allemaal eerst verborgen moeten zijn.

Nu wil ik op de eerste blad een keuzelijst hebben met de verschillende merken, en als er 1tje gekozen wordt, dat het juiste tabblad van het bijbehoorende merk verschijnt.

is dat mogelijk?

Als er een merk wordt geselecteerd kun je een tabblad openen dmv een hyprlink in die betreffende cel te plaatsen die door verwijst naar het merk. Wel op de pagina van het desbetreffende merk een hyperlink maken die terug verwijst naar je startpagina.
(Het is een optie)!!

Ook bij de mogelijkheid <> extra <> opties <> het vinkje tabbladen uitzetten.

Altijd openen van de Startpagina kan dmv:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
'  Pagina 2 wordt geselecteerd als het bestand wordt geopend.
    Sheets(2).Select
' Als je de bladtabs uit wilt schakelen als je bestand wordt geopend.
    ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = False
End Sub
(Het is een mogelijkheid volgens mij).

Laatst bewerkt:
Onder elkaar in een aantal cellen de linken aanmaken naar bv. cel A1 van het juiste blad.

Onder elkaar in een aantal cellen de linken aanmaken naar bv. cel A1 van het juiste blad.

maar dan werkt het niet in een keuzelijst?

en waarom werkt het niet om een hyperlink naar een verborgen tabblad te maken?

Laatst bewerkt:
maar dan werkt het niet in een keuzelijst?

geef die cellen en naam, ga naar de cel waar de keuzelijst moet komen, en doe Data > Valideren > Lijst, gebruik makend van die naam die je gegeven hebt. Massa's voorbeelden hiervan op het forum. Zeker dagelijks wordt dat wel eens of meer toegepast hier.

en waarom werkt het niet om een hyperlink naar een verborgen tabblad te maken?

Waar ga je dan naartoe als je op de link klikt? Naar iets dat verborgen is...

geef die cellen en naam, ga naar de cel waar de keuzelijst moet komen, en doe Data > Valideren > Lijst, gebruik makend van die naam die je gegeven hebt. Massa's voorbeelden hiervan op het forum. Zeker dagelijks wordt dat wel eens of meer toegepast hier.

Waar ga je dan naartoe als je op de link klikt? Naar iets dat verborgen is...

Het bovenste snap ik wel ik weet wel hoe ik een keuzelijst moet maken, maar als ik bijv in het tabblad blad 5 de gegevens voor de keuze lijst wil halen en ik heb op blad 5 een hyperlink gemaakt op de verschillende merken, dan doen de hyperlinks niet in de keuze lijst die ik gemaakt heb op het tabblad startpagina

Waarvoor het is kun je hierboven lezen, mijn 2e berichtje

Je hebt al zeker VBA code nodig om het gekozen tabblad zichtbaar te maken.

ok iig bedankt, ik probeer het wel op een andere manier, hopen dat dat lukt.

Met vriendelijke groet,
Alexander

Je kan trouwens gebruik maken van

Code:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)

hier kan je code zetten die uitgevoerd wordt als er op een link geklikt wordt. Hier komt dan de code voor het zichtbaar maken van het bestand.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan