Tabbladen a.d.h.v. keuzemenu(variabel) afdrukken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sep33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
Beste mensen,

Ik zit zoals er hier zovelen zijn, zit ik met een probleem(pje). Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Inleiding
In de bijlage zit een Excel bestand dat bestaat uit 5 tabbladen(Sheets). Op het eerste tabblad vind u een knop "Voorkeur + Printen". Indien je hierop drukt, krijg je een Userform1 dat vraagt, welke sheets er moeten geactiveerd(zichtbaar).

We kiezen in dit venster bijvoorbeeld om Sheet1 en Chart1 weer te geven. Voor de rest van de tabbladen maken we de keuze "verbergen". Hierna klikken we op "OK" en komen we in ons printvenster(userform2). In dit userform2 kunnen we de keuze maken welke tabbladen we willen printen. Alleen de tabbladen worden weergegeven die we in Userform1 hebben gekozen + Sheet1(dat altijd zichtbaar blijft). Tot zover werkt dit in het bijgevoegde bestand behoorlijk.

Probleem
Nu zou ik graag hebben als er in Userform2, één of meerdere van die chekboxen aangevinkt worden, dat dit/deze tabblad/en kunnen uitgeprint worden.
Indien ik dus alle tabbladen "zichtbaar" maak, is het daarna ook mogelijk om alle tabbladen uit te printen, maar is het eveneens mogelijk om er één specifiek uit te printen.

Ik heb al een hele tijd liggen zoeken naar een oplossing, maar tot nog toe heb ik er geen gevonden.

Hopelijk is mijn vraagstelling een beetje duidelijk en kan iemand mij(en misschien anderen) zo verder helpen.
Alvast hartelijk bedankt!

Seppe

Bijlage
Bekijk bijlage Test_Afdrukken.xlsm

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
    For i = 1 To 5
        If Me("CheckBox" & i) Then
            pSheets = pSheets & Mid(Me("checkbox" & i).Caption, 7, Len(Me("checkbox" & i).Caption) - 6) & "|"
        End If
    Next
    Unload Me
    For it = 0 To UBound(Split(pSheets, "|")) - 1
        Sheets(Split(pSheets, "|")(it)).PrintOut copies:=1, collate:=True
    Next
End Sub

Dag Warme Bakkertje,

Hartelijk dank voor de hulp!! Het afdrukken van de afzonderlijke tabbladen lukt nu perfect.

Het enige wat nog niet lukt is om Sheet1(het tabblad waar de knop zit) af te drukken. Hij geeft de foutmelding nog bij dit deel van de code.
Code:
 Sheets(Split(pSheets, "|")(it)).PrintOut copies:=1, collate:=True

Ik heb hier ondertussen ook al even naar gezocht, maar vind niet de juiste oplossing.

Alvast nogmaals bedankt!!

Met vriendelijke groeten,

Seppe

Verwijder de spatie tussen Sheet en 1 in de Caption van je Checkbox1.

Warme bakkertje,

Dom van mij! Helemaal niet op gelet...
Super hard bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan