• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen alfabetisch sorteren en op kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terhoeven

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2019
Goedemiddag forumleden,
Ik wil graag een groot aantal tabbladen sorteren op naam en op kleur. Dus TAB Rood(a-b-c) etc.
Voor het sorteren op naam heb ik een voorbeeld gevonden.
Is dit mogelijk.
Voorbeeld sorteren alleen op naam bijgevoegd.
Groet René

Bijlagen

Goedeavond Cow 18,
Het werkt fantastisch. Mijn dank is groot.
Groet René

Misschien ook goed om even na te denken over wat de functie van een spreadsheet programma is. Wat wordt de volgende vraag? Wat is de waarde van A1 uit het derde rode tabblad?

Goedemorgen VenA,
Het gevraagde is een van de laatste onderdelen welke ik nu heb ingevoegd in een relatiekaart programma. In het programma worden relaties aangemaakt. Deze relaties krijgen een eigen relatiekaart(tabblad). De relaties worden door mij in een 6 tal doelgroepen verdeeld en gelabeld met een eigen kleur. Per relatie(kleur) wordt het tabblad geladen met een voor deze doelgroep specifiek ontworpen invoersjabloon. Dit wordt allemaal gerealiseerd m.b.v. VBA waarvan enkele onderdelen zijn ontworpen met behulp van dit forum. Ik wil dan de leden en jou hartelijk danken voor het meedenken en voor de aangereikte oplossingen.
Met vriendelijke groet René

De sortering is niet compleet, het kan zijn dat je meerdere keren moet sorteren voordat alle tabs op volgorde staan. Google eens op Quicksort.

Goedemiddag Tita,
Onderstaand de oplossing welke ik nu gebruik dankzij Cow18.

Private Sub CBsorteren_Click()
Set arrlist = CreateObject("System.Collections.ArrayList") 'maak gesorteerde list aan
For Each sh In ThisWorkbook.Sheets 'in een loopje
arrlist.Add Format(sh.Tab.Color, "00000") & "|" & sh.Name 'tabkleur en naam toevoegen
Next
arrlist.Sort 'sorteren

arr = arrlist.toarray 'inlezen in een array
For I = 1 To UBound(arr) 'array aflopen
Sheets(Split(arr(I), "|")(1)).Move after:=Sheets(Split(arr(I - 1), "|")(1)) 'sheets verplaatsen volgens array
Next

Sheets("Menu").Select
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan