• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen automatisch aanmaken bij openen en verbergen bij sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco1805

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2014
Goedemiddag,

Ik heb de volgende vraag. Ik wil een bestand maken met een standaard lay-out in ieder tabblad, vanuit een basisblad. Het basisblad is enkel zichtbaar voor de hoofdgebruiker. Het bestand wordt gebruikt door diverse gebruikers. Als gebruiker 1 het bestand opent, dan moet hij slechts 1 tabblad zien met hierin dus de standaard lay-out. Na het handmatig invullen van de gevraagde gegevens moet hij het bestand weer sluiten en opslaan. Als gebruiker 2 het bestand hierna opent, dan moet het tabblad dat gebruiker 1 heeft gevuld, verborgen zijn en moet er nieuw tabblad zichtbaar zijn, dat ook hij kan invullen. Als hij het bestand weer sluit en gebruiker 3 opent het, dan moet ook hij weer een leeg tabblad krijgen met de standaard lay-out en mag hij de eerder ingevulde tabbladen niet zien.

Zijn hier mogelijkheden voor binnen Excel?

Alvast bedankt voor de hulp en reactie.

Als je enige kennis hebt van VBA is dit wel mogelijk. Maar het doel ontgaat mij totaal.

Er zijn tal van voorbeelden te vinden om excel iets te laten doen bij openen en ook het vinden van de gebruikersnaam is vrij eenvoudig. Als je deze twee combineert, dan ben je er volgens mij. Dus even een beetje zoeken.

Dank je VenA voor je reactie. Sorry dat ik wat laat weer reageer, maar door drukte ben ik er niet eerder aan toegekomen. Doel van het bestand is dat een groep gebruikers een aanmelding kan doen voor eventuele nieuwe producten. Hierin moet zij enige wensen van de klant invullen. Om te voorkomen dat een tabblad dat reeds is ingevuld wordt overschreven door een andere gebruiker, moet het ingevulde tabblad verborgen worden (of beveiligd) bij het sluiten. Een gebruiker die een nieuw product wil aanmelden, moet weer een leeg tabblad te zien krijgen.

Daarnaast heb ik eigenlijk geen verstand van VBA

Oké, ik ben eruit gekomen voor wat betreft het beveiligen bij sluiten. Ik kon in een eerdere post een code vinden die ik zo kon overnemen.

Ik zit nu nog te zoeken naar een manier om de inhoud van het beveiligde tabblad te kopiëren naar een nieuw tabblad dat niet is beveiligd, bij het openen van het bestand.

Laat ik de vraag anders stellen.

Mijn bestand bestaat nu uit 1 beveiligd tabblad. Als het bestand wordt geopend, moet dat ene beveiligde tabblad (Basisblad) gekopieerd worden naar een nieuw tabblad (wat dan niet beveiligd mag zijn). Na het invullen en sluiten, moeten alle tabbladen beveiligd worden. De volgende keer als het bestand wordt geopend, moet de cyclus zich weer herhalen. Bijgaand bestandje bevat al de automatische beveiliging, maar ik kom nog even niet verder. Wachtwoord is "1234"

Het zou fijn zijn als iemand mij hierbij kan helpen. Ondertussen zoek ik zelf natuurlijk ook verder.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan