• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen automatisch aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Westlander1981

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Hallo,

Ik zou graag het volgende willen. Ik heb twee tabbladen. num1 is een sheet met informatie. Num2 is een template. In num1 staat het volgende

A1....

a
b
c
d

In het template staat het volgende: Dit is een test: ...

Ik wil graag dat een makro heel A1 doorleest van tab num1. En dan de tekst in de cel pakt en dan een copy van de template maakt (dus een nieuw tabblad) en daarin op de puntjes die tekst zet!

Dus het ziet er in dit voorbeeld als volgt uit:

ik heb nog steeds num1 :
A1

a
b
c
d

dan heb ik de template (num2) en dan daarnaast 4 andere tabbladen genaamd a,b,c en d

in deze staat

in tabblad a: Dit is een test: a
in tabblad b: Dit is een test: b
in tabblad c: Dit is een test: c
in tabblad d: Dit is een test: d

Weet iemand hoe dit moet? het kopieren zelf lukt me wel maar niet de tekst uit num1 1 kopieren en dan die tekst invoeren.

Alvast bedankt voor de hulp

Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken.
Kun je voorbeelden van num1 en num2 op het forum plaatsen?

voorbeeld

Het is me gelukt! alleen refresh de sheet niet maar vult hij alles aan (pas als alles leeg is dan vult hij het in.. maar als ik een waarden verwijderd dan haalt hij het niet weg!)

Ik kan het helaas niet ergens opzetten aangezien ik hier geen rechten toe heb. maar de makro staat hieronder.. wat ik heb gedaan is 3 tabbladen aanmaken (1,2,3) en een totaal tabblad. ... In de tabbladen 1,2,3 staan in A1 en A2 een waarden....

In het totaal sheet komt nu van alle sheets die waarden te staan... sorry als het nog niet duidelijk is :o

Code:
Sub leesTab()
Dim Rij As Integer
Rij = 1
For WB = 1 To ActiveWorkbook.Worksheets.Count - 1
Cells(Rij, "A") = Worksheets(WB).Name
Cells(Rij, "B") = "=" & Cells(Rij, "A") & "!" & "A1"
Cells(Rij, "C") = "=" & Cells(Rij, "A") & "!" & "A2"
Rij = Rij + 1
Next
End Sub

Status