• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yuyo95

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2016
Dag allemaal,

Hoe kan ik meerdere tabbladen combineren? Als dit uberhaupt mogelijk is.
Laat me uitleggen wat ik bedoel aan de hand van een voorbeeld:

Het is mogelijk om verschillende rijen te combineren. Je ''groupt'' ze dan, waarbij je een plusje of minnetje krijgt om de tabbladen te ''hiden'' en ''unhiden''. Dit zorgt voor meer overzicht.

Nou wil ik precies hetzelfde voor de verschillende tabbladen. Dat je meerdere tabbladen dus kunt groupen en ''hiden'' en ''unhiden'' door middel van een plus/minnetje oid.
Ik weet wel dat je de tabbladen kunt hiden en unhiden, maar dan moet je per tabblad aangeven of je deze wilt unhiden. Daarnaast zal een buitenstaander niet weten dat je tabbladen unhide hebt.

Wachtend op hulp.

al is dit niet exact wat ik zoek
Dat je meerdere tabbladen dus kunt groupen en ''hiden'' en ''unhiden'' door middel van een plus/minnetje oid.
De 2e Quote is de enige functionele info. Je hebt ook niet echt uit gelegd wat je wel wilt... ;)
Ergo, dit is gedaan met VBA. Als je daar niet bekend mee ben dan wordt het lastig uitleggen.
In de voorbeelden is gebruik gemaakt van checkboxen maar dat kan ook op heel veel andere manieren.

De 2e Quote is de enige functionele info. Je hebt ook niet echt uit gelegd wat je wel wilt... ;)
Ergo, dit is gedaan met VBA. Als je daar niet bekend mee ben dan wordt het lastig uitleggen.
In de voorbeelden is gebruik gemaakt van checkboxen maar dat kan ook op heel veel andere manieren.

Ik ben daar wel enigszins bekend mee, zou een uitleg dus zeer waarderen.

Ga naar de VBA editor (Alt + F11)
Onder het blad keuze zie je de code.
Voor de cellen B2,B3,B4 ga naar gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan