tabbladen icm frameset

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandertheman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
2
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik heb in HTML een frameset gemaakt (3 delen, boven;midden;onder) en ik wil graag in het bovenste frame tabbladen voor navigatie. Echter, als ik een tab selecteer moet er een pagina in het middelste frame geladen worden. Ik heb geen ervaring met JS en wil dit ook niet leren. Dit is iets eenmaligs, vandaar......

Hoe kan ik dit maken? script?

alvast bedankt!
 
Als je middelste frame een naam geeft, bv. name="midden", dan kan je bij de tabblad-links het doel opgeven:
HTML:
<a href="nieuwePaginaInHetMidden-1.htm" target="midden">Onderwerp 1<a>
<a href="nieuwePaginaInHetMidden-2.htm" target="midden">Onderwerp 2<a>
enz.


Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi Sander,
In dat voorbeeld doen ze het op een heel andere manier.
Daar zijn de "pagina's" die onder de tabs verschijnen geen echte aparte pagina's (in een frame), maar staan ze op dezelfde pagina als waar de tabs in zitten. Met javascript wordt dan telkens alleen het gedeelte getoond dat bij een bepaald tab-item hoort. Er zijn 3 verschillende javascript-bestanden die er bij horen, die worden aangeroepen in de <head> van de pagina. Op het eind van de html-code worden de instructies aan die scripts gegeven.
Dat kan ook.

Hoe kan ik de kleur, lettertype en aantal tabbladen aanpassen?
Kleur, lettertype en andere opmaakdingen van de tabjes staan in het stylesheet jquery.tabs.css dat bij de pagina hoort. Daar kan je je aanpassingen in zetten.
Aantal tabbladen is makkelijk, je kunt gewoon het lijstje uitbreiden dat in de html staat:
HTML:
<ul>
    <li><a href="#fragment-13"><span>One</span></a></li>
    <li><a href="#fragment-14"><span>Two</span></a></li>
    <li><a href="#fragment-15"><span>Three</span></a></li>
</ul>
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan