• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen invoegen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterjanviaene

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hallo

Ik heb geknoeid en enkele tabbladen verwijderd. Nu zijn mijn formules in de TOTAAL-tab waardeloos. Hoe kan ik er voor zorgen dat de #VERW systematisch vervangen wordt door de correcte tabbladen? Of zal ik verplicht zijn handmatig elke formules weer te herstellen?

EN nu staat elk tabblad voor 1 student. Hij/zij heeft over van alles en nog wat een mening maar wat als er in de klas een student bijkomt (maw een nieuw tabblad bv HW25) Dien ik dan opnieuw elke formule in de TOTAAL-tab te veranderen en erbij plaats +AANTAL.ALS(HW25!P10.....)?

Alvast bedankt!

PS: de uiterst rechtse kolom (in het geel) zijn voorbeeldantwoorden. Dit dient ter verwerking van de enquete die op papier zal uitgedeeld worden

Bijlagen

PJ,

maak 1 blad met de vragen op. Print dat x keer en laat het invullen.

Vervolgens typ je de antwoorden in,maar allemaal op 1 blad. En je neemt niet dezelfde layout als de enquete zelf, maar gewoon personen in de kolommen, en vragen in de rijen. In de cellen komt dan het antwoord. Vervolgens baseer je de formules daarop. Veel simpeler...

Wigi

PJ,

maak 1 blad met de vragen op. Print dat x keer en laat het invullen.

Vervolgens typ je de antwoorden in,maar allemaal op 1 blad. En je neemt niet dezelfde layout als de enquete zelf, maar gewoon personen in de kolommen, en vragen in de rijen. In de cellen komt dan het antwoord. Vervolgens baseer je de formules daarop. Veel simpeler...

Wigi

hartelijk dank, goeie tip

mag ik hier ook uit begrijpen dat een toevoeging doen aan bepaalde cellen (en formules), ongeacht het tabblad, niet mogelijk is?

wel bij som heb je zoiets als

=SOM(blad1:blad7!A1)

waarbij dus de som genomen wordt van alle A1-cellen vanaf tabblad 1 tem 7

Mag ik begrijpen, uit het feit dat je een andere oplossing aanreikt, een gelijkaardige methode voor de aantal.als functie niet mogelijk is?

bv.: =AANTAL.ALS(blad1:blad7!A1;Totaalblad!A1)

wel bij som heb je zoiets als

=SOM(blad1:blad7!A1)

waarbij dus de som genomen wordt van alle A1-cellen vanaf tabblad 1 tem 7

Mag ik begrijpen, uit het feit dat je een andere oplossing aanreikt, een gelijkaardige methode voor de aantal.als functie niet mogelijk is?

bv.: =AANTAL.ALS(blad1:blad7!A1;Totaalblad!A1)

Inderdaad, niet mogelijk.

De functies met "3D-capaciteit" is beperkt.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan