• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen mailen in pdf naar diverse emailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agnes458745

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2020
Hi,
Ik heb een excel bestand waarmee ik maandelijks facturen maak voor een sportvereniging. Hier zit nu een macro achter die alle tabbladen afzonderlijk opslaat als pdf met een naam die in het tabblad staat.
Deze pdf'jes voegen we nu handmatig toe aan email berichten.
Het aantal maandelijkse facturen wordt groter, dus dat zou makkelijker moeten kunnen. Maar hier schiet mijn kennis veel tekort.

Als voorbeeld bestand heb ik een bestand met een basistabblad en 3 factuur tabbladen. In werkelijkheid worden dat er dus meer.

Het email adres staat in het basistabblad (mag ook wel op de factuur als dat handiger is)
Onderwerp: Factuur Stichting xxx

Bericht:

Beste speler,
Hierbij ontvangt u de factuur van Stichting....

Met vriendelijke groet,
De teammanager

Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Agnes

Bijlagen

Kijk even of je met deze facturatietool wat kan zonder overbodige aangemaakte extra tabbladen
deze facturatietool slaat de bestanden op in pdf in automatische aangemaakte kwartaalmappen
om de facturen gelijk met email te verzenden is outlook vereist alle verzonden facturen per email
of afgedrukte facturen worden naderhand opgeslagen in tabblad factuuroverzicht.
om de pdf facturen in factuuroverzicht te bekijken is Adobe acrobat reader DC vereist.

Zie bestand en kijk of je er wat meekan

Bijlagen

Met een kleine aanpassing van een code van Edmoor,

Aangenomen dat de sheets dezelfde volgorde hebben als de deelnemerslijst op het basistabblad en dat de sheet dezelfde naam heeft als de naam van de deelnemer.
Zet eens om te testen 3x je eigen email in kolom H van het voorbeeldbestand en run de macro.

Code:
Private Sub PDFMailen()
Dim Bestand As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object

jv = Cells(7, 1).CurrentRegion
For i = 2 To UBound(jv)

Bestand = Environ("TEMP") & "\" & Sheets(jv(i, 3)).Name & ".pdf"
    Sheets(jv(i, 3)).ExportAsFixedFormat _
    Type:=xlTypePDF, _
    Filename:=Bestand

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
        With OutMail
          .To = jv(i, 8)
          .CC = ""
          .BCC = ""
          .Subject = "Dit is het onderwerp"
          .Body = "Beste speler," & vbCrLf & vbCrLf & "Hierbij ontvang u de factuur van Stichting..." & vbCrLf & "Met vriendelijke groet," & vbCrLf & vbCrLf & "De Teammanager"
          .Attachments.Add Bestand
          .Send
        End With
Kill Bestand
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan