• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen (on)zichtbaar maken dmv keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco999

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Ik heb een excel-file met een aantal tabbladen. Op tabblad 2 heb ik een keuzelijst (ComboBox4) gezet met 3 keuzes; 0, 1 en 2.
Bij keuze 0 hoeft er niets te gebeuren, bij keuze 1 moet tabblad 3 zichtbaar worden en bij keuze 2 tabblad 6.
Ik heb nu de volgende code gebruikt:
Code:
Private Sub ComboBox4_Change()
If ComboBox4.Value = "1" Then
    Worksheets(3).Visible = True
Else
    Worksheets(3).Visible = False
End If

If ComboBox4.Value = "2" Then
    Worksheets(6).Visible = True
Else
    Worksheets(6).Visible = False
End If

End Sub

Het werkt allemaal prima, alleen als ik nu Excel afluit krijg ik de volgende foutmelding:

Fout 1004 tijdens uitvoering:
Methode Worksheets van object_Global is mislukt.

Als ik foutopsporing aanklik, wordt 'Worksheets(3).Visible = False' van de code geel gearceerd weergegeven.
Waar doe ik iets fout?

Ik probeer op een ander tabblad trouwens dezelfde truuk uit te halen, maar dan met 5 keuzes. Bij keuze 1, 3 en 5 moet er 1 (zelfde) tabblad zichtbaar worden gemaakt. Enig idee hoe ik dit aan moet pakken?

Alvast bedankt voor de moeite!

Marco

Ik heb je code geprobeerd en bij mij werkt het gewoon :thumb:

Ik heb alleen de code iets anders opgeschreven zodat het voor mij wat duidelijker is wat je bedoeling is... ;) Zie bijlage voor mijn voorbeeld.

Bijlagen

Ja, op jouw manier staat het er idd een beetje overzichtelijker.
Ik denk ook dat er iets anders aan de hand is; als ik het werkblad normaal opsla is er niets aan de hand, als ik excel afsluit terwijl ik het werkblad nog niet heb opgeslagen (en excel zelf vraagt, waarop ik ja antwoord) krijg ik de foutmelding. :confused:
Raar maar waar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan