Tabbladen open vanaf een bepaald tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Beste VBA koningen en koninginnen,

De titel is niet echt heel duidelijk dus ik zal maar eens wat toelichting gaan geven. Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd. In dit bestand zitten 4 tabbladen. Hetgeen ik probeer te bereiken is dat VBA steeds 1 tabblad opschuift vanaf het tabblad "Goed2".

Dus dat VBA pas gaat beginnen met activeren van het tablad naast "Goed2" en dan vervolgens weer het tabblad naast het vorige tabblad activeert. Dit zal dan ook uiteindelijk in een Do Loop worden gezet alleen ik zit een beetje te worstel met de tabbladen. Is er niet iets zoals "Offset" voor tabbladen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Dennis,

Ieder tabblad heeft behalve een naam ook een nummer, daar kun je gebruik van maken. Jouw tabblad "Goed2" heeft nummer 2
Met deze kode kun je ieder tabblad na "Goed2" bewerken.
Code:
Public Sub DoorloopBladen()

Dim sWS As Worksheet

For Each sWS In ActiveWorkbook.Worksheets
    If sWS.Index > Sheets("Goed2").Index Then
        'Uit te voeren programma
        MsgBox "Sheet " & sWS.Name & " met sheetnummer " & sWS.Index & " wordt uitgevoerd."
    End If
Next

End Sub

Veel Succes.

Beste Elsendoorn,

Ik zie nu dat mijn informatie niet volledig was. Jou code werkt perfect, alleen ik heb al een bestaande vba code die bestaande werkbladen verwijdert en nieuwe invoegt om basis van nieuwe informatie. De werkbladen heten dus elke keer anders en het nummer van het tabblad loopt steeds op omdat ik nieuwe tabbladen invoeg. Ik kan dus niet naar een vast eigenschap verwijzen van een tabblad omdat deze elke keer variabel is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan