• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen opslaan als Excel bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik heb een Excel bestand met veel tabbladen. Nu wil ik al deze tabbladen opslaan als op zichzelf staande werkbladen. Is dat mogelijk? Of moeten deze allemaal gecontrolled C en gecotrolled V worden in een nieuw document......

Hoi,

Pff.. heb ik nooit geprobeerd.. Maar denk dat het niet echt kan... Wordt gewoon kopieeren en plakken is ook de snelste manier dan denk ik zo.

Je kunt wel een werkblad als webpage opslaan.. Dat doe met Opslaan als en dan webpage kiesen dan wordt er wel gevraagd of je het hele bestand wilt doen of alleen de werkblad.

Groetjes, Dj Viper

Klik met rechts op de tab van het blad dat je als nieuwe map wilt opslaan. Kies voor Verplaatsen of Kopiëren en vervolgens (in het venster dat je te zien krijgt) kies je voor nieuwe map. Wil je eventueel de werkbladen toch in je werkmap behouden zet dan onderin het venster een vinkje bij Kopie maken.

Dit zou moeten lukken :

Sub NewWorkbooks()

Dim WB As Workbook
Dim WS As Worksheet

Set WB = ActiveWorkbook

For Each WS In WB.Worksheets
WS.Copy
ActiveWorkbook.SaveAs WS.Name
Next WS

End Sub

Pierre

Laatst bewerkt:
Dit is al een oude post zie ik maar het is wel het probleem dat ik ook heb.
Die laatste oplossing ziet er prachtig uit maar dat zal wel visual basic zijn en daar heb ik geen kaas van gegeten (moet mijn baas nog vragen om een cursus ;))

Als je elke week 60 tabbladen één voor één als aparte excel-bestanden op moet slaan word je niet blij dus ik hoop nu de topic nieuw leven in te blazen en wie weet heeft iemand alsnog een fijn antwoord.

@jajajajanneke oude post en je reageert in iemand zijn of haar vraag en dat is ook niet toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan