• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen samenvoegen naar 1 tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericjegen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Hallo,

Ik heb een excelbestand waar een stuk of 26 tabbladen inzitten (A t/m Z) met diverse gegevens met dezelfde opmaak.
Nu wil ik deze allemaal snel kunnen samenvoegen in 1 tabblad. Heeft iemand ideeen hoe ik dit het beste kan gaan doen?

Hoor graag van jullie.

groeten
eric

Hallo

Kijk eens of je met de volgende code iets kan.

Code:
Sub VoegSamen()
    Dim J As Integer

On Error Resume Next
    Sheets(1).Select
    Worksheets.Add ' add a sheet in first place
    Sheets(1).Name = "Samengevoegde tabbladen"

' copy headings
    Sheets(2).Activate
    Range("A1").EntireRow.Select
    Selection.Copy Destination:=Sheets(1).Range("A1")

' work through sheets
    For J = 2 To Sheets.Count ' from sheet 2 to last sheet
        Sheets(J).Activate ' make the sheet active
        Range("A1").Select
        Selection.CurrentRegion.Select ' select all cells in this sheets

' select all lines except title
        Selection.Offset(1, 0).Resize(Selection.Rows.Count - 1).Select

' copy cells selected in the new sheet on last line
        Selection.Copy Destination:=Sheets(1).Range("A65536").End(xlUp)(2)
    Next
End Sub

Probeer natuurlijk eerst uit op een kopie van je bestand.

Mvg Peter

Hoi Peter,

Bedankt voor je code.
Ik zie inderdaad dat die een nieuwe tabblad aanmaakt alleen hij neemt echter maar een gedeelte van de gegevens over van de tabbladen a t/m z.
En zet ze af en toe ook in een aparte volgorde.

Enig idee hoe dit zou kunnen. Ik werk trouwens met excel 2002

groet
eric

Kan je (een gedeelte van) het bestand (zonder gevoelige informatie) hier plaatsen?
Het zou mooi zijn als je op een andere werkblad aangaf hoe je het wilt hebben.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In de bijlage vind je een gedeelte van het bestand.

Ik wil dus van alle tabbladen dat al die gegevens in 1 werkblad onder elkaar komen te staan. De opmaak is hetzelfde, wel is er een verschil in de aantal rijen per tabblad. Misschien dat dit nog voor problemen kan zorgen.
Mooi zou zijn dat die de lege rijen er ook uit verwijdert met het samenvoegen.

groeten
eric

Bijlagen

In het bestand zit een macro die een nieuw werkblad aanmaakt (wordt aan het van de werkbladen geplaatst).
Vervolgens wordt de kop en de gegevens van de werkbladen naar dit nieuwe werkblad gekopieerd.
Tenslotte wordt het nieuwe werkblad gesorteerd zodat de lege regels er tussen uitvallen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Luitjes,

ik wil graag hetzelfde, 2 tabbladen (eigenlijk aparte bestanden, maar wss is eerst importeren naar hetzelfde werkblad handig) samenvoegen naar 1 blad.
Op het eerste blad van mijn testbestand heb ik aangegeven hoe ik het graag hebben wil. Evt lege regels (obv een kolom met 1/0) niet zichtbaar.

Het ontcijferen en voor mijn blad passend maken van jullie macro/vba lukte me niet, dus als jullie me kunnen helpen met ontcijferen/kloppend maken, graag!

Je bestand heb ik opgeschoond en 2 knoppen toegevoegd.
De knoppen zijn:
- Verzamelen
- Verwijderen

Als je op Verzamelen klikt, dan verschijnt het windows verkenner menu waarin je op zoek kunt gaan naar naar een bestand met gegevens (bijv. jk).
Het bestand wordt geopend en de gegevens van het 1e werkblad van dat bestand worden in het totaalwerkblad geplaatst. Vervolgens vindt er tevens een sortering plaats obv de datum.
Je kunt steeds opnieuw gegevens ophalen via de knop en deze gegevens worden onderaan in de lijst van het totaal geplaatst. Ook vindt steeds de sortering weer plaats.
Met de knop Verwijderen worden alle ingevoerde gegevens verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan