• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Ik heb een excell sheet met meerdere tabbladen. op ieder tabblad staan dezelfde kolommen maar natuurlijk andere data in de rijen. Hoe kan ik alles tabbladen samenvoegen. Ik wil de data namelijk in access hebben zodat ik makkelijk dingen kan toevoegen en selecteren.
alvast bedankt
jikke

kan ook zonder samenvoegen

Beste Jikke,

Dat samenvoegen hoeft niet per se. Als het veel werkbladen zijn, dan is het misschien handig, maar als het om een éénmalige actie gaat:

Je kunt vanuit Access een werkblad uit Excel importeren (zorg er wel voor dat je geen gevulde cellen hebt buiten je tabel om!!), en daarna het volgende werkblad toevoegen via dezelfde procedure. Vink wel aan dat je kolomkoppen hebt, anders worden die ook geïmporteerd in access.
Bestand > Externe gegevens ophalen > Importeren.

Groeten,
Richard

Beste Jikke,

Dat samenvoegen hoeft niet per se. Als het veel werkbladen zijn, dan is het misschien handig, maar als het om een éénmalige actie gaat:

Je kunt vanuit Access een werkblad uit Excel importeren (zorg er wel voor dat je geen gevulde cellen hebt buiten je tabel om!!), en daarna het volgende werkblad toevoegen via dezelfde procedure. Vink wel aan dat je kolomkoppen hebt, anders worden die ook geïmporteerd in access.
Bestand > Externe gegevens ophalen > Importeren.

Groeten,
Richard
het gaat om ca 120 werkbladen verdeeld over 2 files. En helaas staan ook buiten de tabellen om gegevens. Onze stagaires waren niet zo handig in access dus die zijn begonnen in excell maar het is niet te doen om dat bij te houden.
bedankt.

Jikke,

Niet dat ik 1-2-3 een macro in elkaar geflanst heb want dat is niet mijn sterkste punt, maar om anderen op weg te helpden heb ik de volgende vragen:

1) Wat is de naam van het eerste tabblad van het eerste bestand
2) Wat is de locatie (volledig pad en bestandsnaam) van het tweede bestand
3) Beinnen in alle tabbladen van deze twee bestanden de tabellen in dezelfde kolom, en welke kolom is dat?
4) Is de volgorde van de kolommen overal hetzelfde zodat overal in kolom E bijv. een telefoonnummer staat?
5) Is het totaal aantal regels meer dan 65.536 regels?
6) Bevat iedere klom dezelfde inhoud? Soms zijn getallen toch tekst, of stat er in een veld 'telefoonnummer' zowel het vaste als het mobiele nummer. Daar moet weer rekening mee gehouden worden in de velddefinitie in Access.

Groeten,
Richard

Jikke,

Niet dat ik 1-2-3 een macro in elkaar geflanst heb want dat is niet mijn sterkste punt, maar om anderen op weg te helpden heb ik de volgende vragen:

1) Wat is de naam van het eerste tabblad van het eerste bestand
01HEPARINE INJE 50 IE= 1 ML
2) Wat is de locatie (volledig pad en bestandsnaam) van het tweede bestand
c:\retro\retro2.xls
3) Beinnen in alle tabbladen van deze twee bestanden de tabellen in dezelfde kolom, en welke kolom is dat?
Ja kolom A
4) Is de volgorde van de kolommen overal hetzelfde zodat overal in kolom E bijv. een telefoonnummer staat? JA
De klommen zijn alsvolgt:
X PRODUKT CHARGE NR. AANTAL mOsmo pH GEM. GEHALTE GEM. GEHALTE % SD RSD % CHARGES GEM. GEHALTE CUM. SD CUM. Cp (Eis>1) CPK1 CPK2 Cpk (eis>0,86) sCPM2 som sCPM2 sCPM Cpm Cp/Cpm (eis<2)

Ik ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de onderstreepte kolommen maar dat lost access wel op.

5) Is het totaal aantal regels meer dan 65.536 regels?

nee hooguit 20 hierna begint eventuele overbodige info

6) Bevat iedere klom dezelfde inhoud? Soms zijn getallen toch tekst, of stat er in een veld 'telefoonnummer' zowel het vaste als het mobiele nummer. Daar moet weer rekening mee gehouden worden in de velddefinitie in Access.
alle kolommen zijn van de zelfde inhoud.

Groeten,
Richard

Laatst bewerkt:
bedankt

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb mij het weekend maar even boos gemaakt en alles met de hand gekopieerd en geplakt. Dacht dat het gewoon een simpel trucje was maar helaas.

geen idee hoe ik kan aangeven dat de vraag klaar is.

Laatst bewerkt:
Rechts beneden op de pagina van de vraag kan je de status op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan