• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen verbinden met elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandervloeberghs

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Hallo ,

Ik zit namelijk met een probleempje in excel.

Ik zou graag een excel bestand maken waarmee ik bestellingen / factuur zou mee kunnen maken.
ik heb dus op blad 1 mijn factuur waar ik mijn gegevens enz.. kan selecteren.
Op blad 2 heb ik een lijst gemaakt met alle producten die ik verkoop.

en de bedoeling was nu dat als ik op de daarvoor voorziene plaatsen gewoon de code ingeef direct alle andere gegevens komen (vb.: prijs en product )
maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

ps: Ik weet enkel de echte basis van excel :)

groetjes sander,
dank bij voorbaat

( excel bestandje zit in bijlage )Bekijk bijlage bestelformulier.xlsm

Zoek eens op 'VERT.ZOEKEN' in de 'HELP' van Excel of hier op het forum.
Daar kom je vast wel uit.

HSV heel hard bedank zal zeker eens kijken !
en jean paul ook zeer hard bedank maar dit had ik ook al gevonden maar het is jammer genoeg niet wat ik zoek :(
want nu moet ik iets selecteren uit die lijst maar ik zou het eigenlijk gewoon de code willen typen en dat hij het dan aanvult.

Nog iemand tips ?

Laatst bewerkt:
Heb weer een klein probleempje waarvoor mijn excuses !

het perfecte bestandje dat jeanpaul heeft doorgestuurd maar zou nog verschillende bons moeten toevoegen
en zou dit liefst zelf doen dus zou graag weten hoe je dit kan doen of hoe deze formule / functie noemt.

en zeg het nog eens ben een leek dus graag een vrij duidelijke uitleg of mss vind je ergens een filmpje

dank bij voorbaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan