• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladnaam automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

krkl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
105
Goedemiddag

Mijn werkbladen hebben naast het eerste werkblad "algemeen" de namen 1 t/m 52 dit zijn de weken, ik gebruik het werkblad "algemeen" om gegevens uit de bladen 1 t/m 52 naast elkaar te plaatsen.
Wat ik nu zoek is een formule die automatisch de werkblad naam veranderd na kopieren.

Dus als voorbeeld
=VERT.ZOEKEN([@Kolom2];'5'!$KN$7:$KO$71;2;ONWAAR) moet worden na het kopieren
=VERT.ZOEKEN([@Kolom2];'6'!$KN$7:$KO$71;2;ONWAAR) enz.

de kolom wordt altijd 3 naar rechts verschoven waarbij de eerste kolom "F" is de volgende "I" en daarna "L"

Het week nummer mag ook uit een cel komen, boven elke kolom heb ik namelijk het weeknummer staan.

Groeten

krkl
 
Zoals altijd bij dit soort vragen, plaats een voorbeeld document.
Leg tevens uit hoe je kopieert.
Daarnaast is kopiëren 1 actie en ik neem aan dat je de kopie ook ergens plakt.
Laat dus precies weten wat je doet dat je automatisch zou willen laten doen.
 
De functie INDIRECT() in combinatie met ADRES() en KOLOM() zal het wel doen. Maar net als in jouw andere vragen is er geen touw aan vast te knopen wat je nu eigenlijk echt wilt.
 
De naam van een werkblad kan je alleen aanpassen met Vba.
 
Goedemiddag,

Edmoor
In de bijlage wat ik voor ogen heb.

VenA
De cel kopiëren en in plaats van de gegevens uit blad "5" moeten ze na kopiëren en plakken uit blad "6"komen enz.


Bekijk bijlage 326393

Groeten,

krkl
 

Bijlagen

  • kopieren.xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 42
Volgens mij klopt voorbeeld niet met de vraag.
 
Code:
=VERT.ZOEKEN(INDIRECT(ADRES(RIJ();KOLOM()-1));INDIRECT(GEHEEL(KOLOM()/3;0)+3&"!f15:g26");2;0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan