tabel auto aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackbreen

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2006
Nog steeds bezig met mijn toernooi opzet. ik heb al heel wat bruikbare tips gekregen.
maar weer een vraag.
met een toernooi moet je op twee uitkomen.
dus 2 4 8 16 32 64 128 256 enz.
als ik maar 100 man hen moet ik toch naar de 128 toe hoe doe ik dat ik kan natuurlijk 28 keer door naar de volgende ronde invullen maar kan dit anders?

Hallo,

Is het mogelijk je vraag iets duidelijk te maken, want ik versta totaal niet wat je bedoeld.

Groetjes,

nouk

uitleg

noukietje zei:
Hallo,

Is het mogelijk je vraag iets duidelijk te maken, want ik versta totaal niet wat je bedoeld.

Groetjes,

nouk

ik bedoel dat de ingevulde namen uit moet komen op 2 deelnemers voor in de finale.
heb ik bv. 100 man kan ik niet op twee uitkomen ( 100-50-25- ???)
dus moet ik dan uit gaan van 128 man. ( 128-64-32-16-8-4-2) als er 128 man spelen houd je er naar de wedstrijden nog 64 over en zo verder.:)
als ik dus 100 namen invul moet access ze doorvullen naar 128.

Maar dit is niet enkel bij 100? Of ga je niet hoger en is 100 je enigste probleem? Als het zo is kan je dat oplossen met iff. Als je elk getal bedoeld dat je niet steeds door 2 kunt delen zal dat ook wel met iff zijn maar dan word het veel te gecompliceerd voor mij. Ben ook nog maar een kneusje.

If( [hier typ je de veldnaam] = 100;128;[hier typ je de veldnaam]) zo denk ik dat het moet lukken

In dit soort gevallen moet je het probleem gewoon omdraaien.
Je hebt te maken met een soort van kerstboom jij begint aan de brede kant van de kerstboom, ik zou aan de piek kant beginnen.

Je begint dus bij 2, vervolgens 4, vervolgens 16, vervolgens 32, vervolgens 64 en dan.. ga je over je maximum heen (in dit geval 100). Je hebt nu nog 36 over die moet je gaan verdelen over de volgende laag. Er is dan een groep die een ronde minder hoeft te spelen.

Deze werkwijze is prima te automatiseren.

goed idee

maar ik ben een beginer op het gebied van access.
Ik had het idee van een tabel maken met namen en de aantal rondes die ze moeten spelen.
Maar hoe krijg ik een formulier gemaakt of een tabel waarin de wedstrijden staan?

Je begint altijd met je tabellen. Heb je aparte tabellen voor je leden en dan een apart voor je wedstrijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan