Tabel automatisch vullen met records

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnOvermars

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Beste mensen,

ik probeer in Access 2007 een tabel te vullen met records, die komen uit 2 andere tabellen. Voorbeeld:

- In de tabel Stamgegevens staan een aantal locaties van een bedrijf genoemd. Elke locatie is een record in de tabel Stamgegevens,
- In de tabel Configuratie staan diverse "dingen" genoemd, bijvoorbeeld telefoontoestellen, PC's, printers, etc. Elk ding is een record in de tabel Configuratie, met daarachter gegevens over het ding zoals prijs, installatiekosten, etc.
- In de tabel Investering wil ik per locaties en kunnen invullen hoeveel dingen er (moeten) zijn. Uiteindelijk moet via een Query kunnen worden bepaald wanneer welke investering moet worden gedaan. Deze Query werkt al. Tot op heden vulde ik de tabel Investering met de hand met alle relevante records. Elk ding op elke locatie is een nieuw record. Het aanmaken van deze records is bij een groot aantal locaties echter redelijk omslachtig. Ik zou graag (middels een Macro?) de tabel Investering willen vullen met records, zodat ik alleen nog maar de aantallen handmatig hoef in te vullen.

Ik heb vandaag wat zitten prutsen met Marco's maar ben er niet goed uitgekomen.

Kan iemand mij wat handvaten geven?

Bedankt, John

Vat ik het zo goed samen:
stamgegevens Locatie
Apeldoorn
Utrecht
Maastricht

Configuratie:
PC
tandenborstel
floslint

Investering:
Apeldoorn PC
Apeldoorn tandenborstel
Apeldoorn floslint
Utrecht PC
Utrecht tandenborstel
Utrecht floslint

Dan is het heel gemakkelijk (hiephoi)
Maak een toevoeg query aan via:
maken > queryontwerp > selecteer de tabellen "Stamgegevens" en "Configuratie" en klik op Toevoegen
zorg ervoor dat er geen verbindingsstreepje in het queryontwerp tussen de tabellen loopt. Ga vervolgens naar tabblad Ontwerpen en selecteer Toevoegen (met de groene Plus), bij de vraag aan welke tabel je wil toevoegen selecteer je Investering.

En poetsen maar :)

Floor,

Dank, ik had al zo'n idee dat wat ik wilde waarschijnlijk wel "eenvoudig" zou zijn!

Groeten,

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan