Tabel berekenen oud datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloj

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Berichten
115
In mijn planning tabel zit een veld genaamd Actief(ja/nee) en een veld Gereed(datum).
Nu is het de bedoeling als de datum van gereed ouder is dan de datum van vandaag (bijv. 2-6-2015) dat Actief naar onwaar(nee) gaat.
Nu heb ik geprobeerd een berekende gegevenstype toe te voegen alleen kan ik hierin geen date() toevoegen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
 
Waarom zit dat veld [Actief] er überhaupt in? Zodra een gewenst gegeven afhankelijk is van een ander, en dat is hier het geval ([Actief] wordt immers bepaald door het veld [Gereed] t.o.v. de huidige datum) dan bereken je zo'n veld in een query en nooit in een tabel. Dus weg ermee!
 
En dat kan je dus prima in een query doen, waarbij je dan deze formule gebruikt:
Code:
Actief:IIF([Gereed]<Date();False;True)
En dat berekende veld maak je dan op als Ja/Nee veld. Zie je netjes je vinkjes i.p.v. 0 en -1.
 
Ik heb de formule gebruikt alleen neemt hij de gegevens uit de tabel nu niet meer over, de Query blijft leeg.
Als ik bijv. de gereed datum nu op 9-6-15 zet dan zou die in de query moeten komen alleen gebeurt dit dus niet.

Heel gek bij 3 van de 4 werkt hij wel en de query's / formulieren zijn identiek aan elkaar(op filter naam na).

Heb alle oude records verwijderd en nu werkt die weer ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan