Tabel bestelregel kom ik niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

voetbal8

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
In mijn access database komen we niet uit de tabel bestelregel. Hij zou toch automatisch gegevens uit andere tabellen moeten halen maar dat lukt niet.
Zou iemand er naar kunnen kijken zodat we de tabel kunnen vullen? Er moet wel duidelijk zijn wat voor producten het zijn dat de klant besteld.
Dan kunnen we erna de queries etc. gaan schrijven.

Mijn dank is groot. Laat ook even weten wat je hebt gedaan en waarom. Ik word er moedeloos van dat het niet lukt. Zal vast wel iets simpels zijn.

Bekijk bijlage CafeNeuf 01.rar

Zoals ik in het andere forum al heb gezegd, is crossposten niet netjes, en bij deze dus de vraag dat of niet meer te doen, of een linkje naar de andere forums te plaatsen. Uiteraard ga ik maar in één forum het antwoord plaatsen :).
Volgens mij ligt je probleem in de koppelingen die je gelegd hebt. Normaal gesproken heb je een bestelling, die uit een aantal bestelregels bestaat. Er is dus een één-op-veel relatie tussen Bestelling en Bestelregels. Bij jou is die er niet, omdat je de tabel Medewerkers er tussen hebt hangen. Als je dat aanpast, kun je van de tabel Bestelregel wél een goed subformulier maken.

Overigens nog welkom bij HelpMij :).

OctaFish, Dankjewel.
Ok ik snap het nu van het crossposten. Mijn excuses daarvoor.

Ik ga het nu uitproberen Hopelijk gaat het lukken. DUIM DUIM. Ik ben al wel achter een aantal andere problemen gekomen en heb die ondertussen opgelost ;)

UPDATE: Het is me gelukt. Ik moet alleen nog een koppeling zien te krijgen tussen de prijs van de bestelregel en de productprijs. Dan kan ik het formulier maken en gaan vullen.
YAHOO bedankt. Ik wist dat het iets makkelijks was.

Laatst bewerkt:
Ik had het over dit draadje... Tenzij ik me sterk vergis, is het als twee druppels water dezelfde :). En dat is dus crossposten.

Yep ik snap het.
Even misschien een stomme vraag. Wat is verstandig: op de bestelregel de totaalprijs pakken van de rekening of de productprijs. Ik denk het laatste.
Zodra ik dat weet kan ik deze tabel gaan vullen met data en dan de queries maken.

Toch knap van mijzelf dat ik zo ver kwam terwijl ik nog nooit een database had gemaakt.

Ik zou ook niet tevreden zijn :). Maar ik zou dan ook geen gesplitst formulier gebruiken, maar een enkelvoudig formulier voor Bestelling en een doorlopend formulier voor Bestelregel. En dat laatste formulier zet je dan op het hoofdformulier als subformulier.

Zou iemand het kunnen verhelpen voor mij?
Ik heb al vanalles geprobeer met formulierwizard maar het lukt niet. EN zo kunnen we niet verder met de opdrachten die deze week ingeleverd worden.
Het zou ook fijn zijn als het aantal * productprijs de totaalprijs vormt (dus bijvoorbeeld 2x thee * 2,20 = totaal van de thee)
Mijn dank is groot. Ik raak erg geirriteerd dat het niet lukt.

Bekijk bijlage 234367

Je bijlage is corrupt en kan niet worden geopend. Blijkbaar heeft niemand anders dat nog geprobeerd vandaag :). Maar hier een poging (met wat schoonheidsfoutjes nog, maar daar kom je vanzelf wel achter) waarin al wat gebeurt...

Bijlagen

Super bedankt. Ik zat een eind in de goede richting. En ik heb hem nu helemaal goed gekregen :)
De schoonheidsfoutjes zijn eruit gehaald.
Hij kan gesloten worden.

helaas toch nog een probleem.

hij neemt de prijs en het totaal van het formulier bestelling (uit het subform bestelregel) niet mee naar de tabel bestelregel.
Nu moet ik wel zeggen dat de prijs uit de tabel productprijs komt. En het totaal = aantal* prijs
Wat ik ook graag zou willen is op het subform onderaan een veld totaal waarbij ik kan zien hoeveel de totaalprijs per bestelling is.

Als iemand dit zou kunnen maken graag. Ik ben er al een paar dagen samen met iemand mee bezig maar we komen er niet uit.Bekijk bijlage CafeNeuf versie 05.rar

Onze dank is erg groot.
Graag hoor ik ook wat er mis is gegaan zodat ik daarvan leer.

Goedemorgen,

Het subform is nu opgemaakt als gegevensblad weergave, hier moet je een doorlopend formulier van maken.
In de formuliervoettekst maak je dan een nieuw tekstveld met als gegevensbron =Som([aantal]*[prijs]).
Dan krijg je per bestelling in het subform de totaalprijs per bestelling te zien.

Groetjes
Jan

Hoi Jan,

Het is me nu wel gelukt om een doorlopend formulier te maken en om het aantal in de formuliervoettekst te zetten.

Echter hebben we nog 1 groot probleem. De prijs (prijs komt uit de tabel productprijs) en het totaal (aantal * prijs) zet hij niet in de tabel bestelregel.
Kan iemand helpen omdat nog voor elkaar te krijgen? Dan is alles compleet zoals we hem moeten maken.

Onze dank is groot. Wij krijgen het niet voor elkaar.

Bekijk bijlage CafeNeuf 06.rar

Waarom zou je de totaalprijs opslaan? Nergens voor nodig.

Goedenavond,

Ik zou de totaalprijs ook niet opslaan, toch heb ik een voorbeeldje gemaakt hoe het zou kunnen.
In de tabel bestelregels heb ik de veldnaam prijs verandert in regel_prijs, 2 dezelfde namen in één recordsource is een beetje lastig.
Het doorlopend formulier heb ik ook een beetje aangepast: zie de bijlage.

Kijk maar of je er wat mee kunt.

Groetjes
Jan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan