Tabel case-sensitive

Status
Niet open voor verdere reacties.

anlag1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een tabel met daarin een aantal velden en één sleutelveld, CONN_ID, connection_id.
mijn probleem is dat dit sleutelveld case insensitive is, m.a.w. a10 zou hetzelfde zijn als A10.
In mijn toepassing is dat absoluut niet het geval.
Is hier een oplossing voor?
Dacht er zelf aan om elk karakter om te zetten naar ascii, maar of dit de enige is weet ik niet:confused:
Gr,
André

Als CONN_ID een primaire sleutel is dan is het veld automatisch geindexeerd. Het type kan je echter veranderen van Yes (Duplicates OK) naar Yes (No Duplicates)
In het laatste geval zal Access a10 en A10 zien als hetzelfde item.

Als je het "Format" property aanpast naar ">" (zonder de quotes) dan wordt alle input direct uppercase opgeslagen en getoond.

HTH:D

Als je het "Format" property aanpast naar ">" (zonder de quotes) dan wordt alle input direct uppercase opgeslagen en getoond.
Niet helemaal waar; de input wordt wel in hoofdletters getoond, maar opgeslagen zoals ingetypt.

probleem is er mogen geen duplikaten in de tabel, a10 is een unieke record en A10 ook.
heb nu iets gemaakt met string converteren naar asci, en weer terug.
het is erg omslachtig, maar krijg de indruk dat er geen andere manier is.
André

Niet in Access, dat maakt voor unieke waarden geen onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Ik raad je dus aan om van dat idee af te stappen. Of de db te upgraden naar SQL Server, waar het wèl kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan