tabel excel koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitalo

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Hallo allemaal,

Eigenlijk heb ik een vraag en het is iets wat me maar echt niet lukt. Ik heb een tabl uit excel geimporteerd en deze opgeslagen in een nieuwe table. vervolgens heb ik een relatie gelegd met een bestaande tabel, maar ik ozu graag willen weten hoe ik nu de gegevens uit de nieuwe tabel in de bestaande tabel krijg ingevoerd. Alvast bedankt!
groeten Pieter

Als ik je goed begrijp wil je de gegevens uit de gemaakt tabel kopieren naar een andere tabel!

Dit kan met een toevoegquery

Je gaat gewoon naar het query scherm. Je maakt een nieuwe query in de ontwerpweergave en dan ga je bovenin naar query (naast extra). Je kiest hier voor toevoegquery

Je moet bij de toevoegquery aangeven aan welke tabel je de nieuwe gegevens wilt laten toevoegen. Vervolgens kun je gemakkelijk aangeven aan welk veld je welke gegevens wilt toevoegen.

Laatst bewerkt:
kwam een heel eind!

Maar toen werden mijn 774 gegevens niet toegevoegd vanwege het strijdig zijn met de validatie regels, kun je mij hiermee helpen?

probeer je toe te voegen aan een autonummering of iets dergelijks? kun je mdb ook posten?

In je bestaande tabel heb je een validatieregel bij een veld ingevoerd. De waarde van een veld in het nieuwe geimporteerd tabel voldoet niet aan de eisen van de ingevoerde validatieregel. Je kunt de validatieregel aanpassen of (tijdelijk) verwijderen om de gegevens te importeren.

Charlene zei:
In je bestaande tabel heb je een validatieregel bij een veld ingevoerd. De waarde van een veld in het nieuwe geimporteerd tabel voldoet niet aan de eisen van de ingevoerde validatieregel. Je kunt de validatieregel aanpassen of (tijdelijk) verwijderen om de gegevens te importeren.

Dit kan bij de ontwerpweergave van een tabel

ben ik weer even

Ik heb geen validatieregel ingesteld en toch krijg ik de melding nog. Zou het ook op de volgende manier kunnen: een tabel aanmaken voor alle entries en dan de informatie copy/paste in het inveoerscherm van de tabel? hoe zou je de tabel dan groter kunnen maken?
Ik heb het gevoel dat ik dichtbij ben! Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Copy en paste methode werkt volgens mij niet.
Kun je je geimporteerde tabel niet als basis gebruiken?of staat er in de bestaande tabel al records?
Een andere optie is misschien importeren in de bestaande tabel.

In de bestaande tabel staan nog geen records, dus op zich zou het moeten lukken. Zou je voor mij precies kunnen omschrijven hoe je eenlijst nummers (bijvoorbeeld leden) in een acces tabel invoert waarna je over elk lid gegevens wilt invullen vanuit een excel bestand (met veel leden!), mijn dank is groot,
pieter

Pitalo,

Met de gegevens die je tot nog toe gegeven hebt is het blind schieten wat er fout kan zijn. Op die manier duurt het nog wel even voordat je probleem opgelost is.
Het makkelijkst is het als je je access database en je excel bestand even in een .zip bestandje zet en dat post.
Dan kan er even iemand kijken waarom er zoveel uitval is.
De titel van je post is tabel excel koppelen. Wil je een excel blad koppelen aan een mdb of wil je de gegevens uit het excel blad importeren in een tabel in een access database? Dat zijn namelijk heel verschillende zaken!

AB007,
Welkom op het forum!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan