Tabel-expressie met verwijzing naar velden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hoi Access enthousiasten,
Tweede vraagje deze week.

Ik wil op een factuur, als het een buitenlandse klant betreft, een voorwaardelijke tekst, en dat lukt aardig.
=IIf([Land]="Nederland";"";"BTW verlengingsregeling van toepassing")

Nu wil ik daar ook graag het btw.no bij hebben staan.
Maar dat lukt niet ?
=IIf([Land]="Nederland";"";[BTWno])

Zal niet al te moeilijk zijn schat ik, maar; Wie weet raad ?
Dank jullie wel alvast :thumb:

Waarom werkt de tweede formule niet? Die lijkt zo op het eerste gezicht identiek aan de eerste variant, dus hij zou moeten werken. Mits uiteraard het veld [BTWno] bestaat...

Opgelost, maar de oplossing is vreemd :shocked:

Heb de cel met witte letters (onzichtbaar) in het raport gezet en daar naar verwezen.
Maar waarom in dit geval een verwijzing buiten het raport niet mogelijk is en met alle andere cellen wel ????

Even voor het leermoment:
Iemand een idee ?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'witte letters'; heb je het font aangepast, of het object onzichtbaar gemaakt? Of zat het veld wel in de query, maar stond hij niet op het rapport?

Het veld stond niet op het raport en had ik rechtstreeks uit een query of tabel gehaald.
Nu heb ik de cel naar het raport gehaald en (aangezien deze er nu ALTIJD staat wat nietr de bedieling is) daarvan de letters wit gemaakt zodat deze niet zichtbaar zijn op de witte achtergrond.
In de (probleem)cel heb ik nu verwezen naar de cel "witte" cel en dus niet meer naar een externe bron (query of tabel)

Kan wellicht een if-statement geen externe nummerieke data aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan