Tabel importeren, Relationships issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Ik zit met het volgende probleem:

Ik gebruik een aantal macro's om outputgegevens van een andere applicatie te importeren in Access en deze te vergelijken met gegevens uit een andere applicatie. Nu is het zo dat als ik deze tabellen importeer de oude tabellen (met dezelfde naam) niet ge-update worden. Als ik deze tabellen eerst verwijder dan heb ik een probleem met de relationships want deze worden dan ook verwijderd waardoor mijn queries niet meer werken.

Ik zoek dus een oplossing die of alle records van de oude tabellen verwijderd en de nieuwe hier via een tijdelijke tabel oid inplakt. Of iets waardoor de relationships blijven bestaan of waarmee ze automatisch weer gedefinieerd kunnen worden.

Het is de bedoeling dat de database een gebruiksvriendelijke interface krijgt dmv formulieren en waar gebruikers verder geen andere mogelijkheden hebben dan die knoppen. Het is dus niet de bedoeling dat de relationships elke keer handmatig aangemaakt moeten worden.

Alvast bedankt.

Je hebt een aantal mogelijkheden.

1 - Verwijder de relationships. heb je die werkelijk nodig? waarom?
Ik weet wel dat ze makkelijk zijn maar ze zitten me vaak in de weg. en jou nu ook als ik het goed lees. Je moet dan zelf zorgen dat alle id's goed zijn en bij het verwijderen van records moet je nu zelf controleren of dat verstandig is.
2 - Laat de relationships zitten en importeer de tabel. Die wordt nu geimporteerd met een "1" suffix, mits de tabelnaam hetzelfde is. Je kan nu met een aantal update queries ieder record vergelijken en update als er verschillen zijn. je hebt natuurlijk ook een delete en een toevoeg query nodig.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan