Hoi Tonn,
Ik heb nu ook even de pagina "agenda" in FP3000 gezet, en die geeft bij mij ook de goede breedte van 600px.
Maar aan je screenshots zie ik dat je Vensteropmaak anders is dan die van mij: ik werk onder
WindowsXP, en jouw nieuwe pc heeft er waarschijnlijk
Windows7 op zitten.
Ik denk dat dat de reden is van de vreemde vertoning. Win7 zal niet 100% geschikt zijn om de zwaar verouderde FP3000 te gebruiken (Microsoft zelf raadt FP ook af), en (omgekeerd) voor FP3000 maken ze geen updates, dus ook niet om 'm goed te laten werken onder Win7.
Dat er een gedeelte van de header weg valt in andere browsers dan Internet Explorer, hoe kan ik dat constateren ...
Dat is simpel: een andere browser downloaden, of méér andere browsers. Als je die installeert, kunnen ze gewoon naast IE gebruikt worden - dus IE hoeft er niet af.
... en hoe kan ik dat oplossen?
Dat is niet zo simpel: de positie van het navigatie-menu zit ingepakt in het javascript menu_com.js. En dat script is zo doorzichtig als een sneeuwbui in dichte mist. Bibber!

Het dateert van 2001, houdt rekening met Netscape Navigator versie 4 (versie 9 was de laatste, en die is intussen al weer jaren uit de running: deze browser wordt niet meer bijgehouden), enz. enz. De <div> container waarin het menu zit, is in het script niet voorzien van een ID-naam, zodat er niet makkelijk met css een positie aan gegeven kan worden.
Maar het helpt waarschijnlijk ook om de hoogte van het header-frame in de frameset wat groter te maken. Er staat nu <frameset rows="122,*">. Met <frameset rows="140,*"> gaat het bij mij in Firefox goed.
Wat moet ik doen aan het probleem met Javascript?
Voor het menu aan de linkerkant is geen javascript nodig, dat kan net zo goed en net zo mooi met css. Het horizontale uitklap-menu kan ook met css vorm krijgen, maar dat is ingewikkelder om te maken.
overstappen van FP naar Kompozer...
Het zal in het begin even wennen zijn, omdat dingen soms op een andere plaats zitten, maar waarschijnlijk valt het reuze mee. Een kwestie van proberen! - Misschien heeft Kompozer een aantal opties minder (weet ik niet zeker), maar de opties die er zijn, doen het in elk geval zonder tegenstribbelen in alle (goede) browsers, omdat Kompozer standaarden-geldige html produceert.
Dat je niet 1-2-3 de hele site op een goede manier wilt gaan herbouwen, kan ik me iets bij voorstellen. Daarvoor zal wat tijd, zelfstudie en experimenteerlust nodig zijn. Maar ô, wat is het leuk, vooral als je ontdekt wat de grenzeloze mogelijkheden van css zijn. :love:
- Om een idee te krijgen van hoe het globaal in z'n werk gaat om goed model van een site zoals die van de PPP te maken, moet je in een verloren kwartiertje bv. de Mini-tutorial: opzet van een php-site eens lezen. Misschien raak je wel enthousiast!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
[edit]De gebruikelijke kruispost met Goeroeboeroe. Ik ga 'm eens lezen.[/edit]