tabel in word tekst niet op zelfde regel

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een tabel (gekregen van een ander, dus niet zelf gemaakt. die bestaat uit twee kolommen, een smalle met jaartallen, een brede (die ook meer regels in beslag neemt) met daarin een beschrijving wat er in dat jaar is gebeurd.
nu zie ik dat op sommige plekken het jaartal iets hoger staat dan de tekst in de kolom ernaast. wat ik kan nagaan, is dat de indeling precies hetzelfde is. hoe kan ik zorgen dat de teksten in beide kolommen exact op dezelfde hoogte terecht komen?
wie helpt?
groet
htil

Heb je al geprobeerd om die delen waar de afstanden niet van kloppen, met de cursor voor de eerste letter of cijfer te gaan staan en dan in de iconenwerkbalk de optie Regelafstand te kiezen.
Daarna voor Opties voor regelafstand te kiezen.
En zet dan in het venster wat verschijnt regelafstand op nul.
Waarschijnlijk zul je merken dat er ergens een regelafstand op Auto staat of een regelafstand met een getal.

Dit moet je dan wel bij alle voorkomende situaties hetzelfde doen. Je hebt deze tabel van een ander overgenomen maar ook de opmaak.

Succes.

N.B:

Je moet er wel voor zorgen dat het lettertype en grootte overal gelijk is dus de eigen tekst en de tekst in de tabel moeten gelijke waardes hebben. Ieder lettertype heeft z'n eigen regelafstand.

Laatst bewerkt:
nog niet helemaal eruit

Heb je al geprobeerd om die delen waar de afstanden niet van kloppen, met de cursor voor de eerste letter of cijfer te gaan staan en dan in de iconenwerkbalk de optie Regelafstand te kiezen.
Daarna voor Opties voor regelafstand te kiezen.
En zet dan in het venster wat verschijnt regelafstand op nul.
Waarschijnlijk zul je merken dat er ergens een regelafstand op Auto staat of een regelafstand met een getal.

Dit moet je dan wel bij alle voorkomende situaties hetzelfde doen. Je hebt deze tabel van een ander overgenomen maar ook de opmaak.

Succes.

N.B:

Je moet er wel voor zorgen dat het lettertype en grootte overal gelijk is dus de eigen tekst en de tekst in de tabel moeten gelijke waardes hebben. Ieder lettertype heeft z'n eigen regelafstand.

hoi,

ik heb de tabel niet in een andere overgenomen maar van een ander, dus ik weet niet hoe die het voor elkaar heeft gekregen. maar dit terzijde.

ik weet niet waar ik het icoon regelafstand te vinden. kijkend in de regel daarboven (bestand, bewerken, beeld enz) vind ik bij bestand wel iets van paginaopmaak maar dat leidt tot niks. als je me nog even vertelt welk icoontje je bedoelt moet het gaan lukken.
alvast bedankt!

Dit staat bovenin bij de meesten naast de " zin links, in het midden en rechts keuze".
Het is een regelvorm icoon met twee pijltjes, ernaast zit een keuzepijl, gebruik die.

Als dit bij jou er niet in staat dan kun je dat aan de werkbalk toevoegen. Doe dat bij Beeld/werkbalken/aanpassen.

Laatst bewerkt:
knop gevonden maar ;;;;

Dit staat bovenin bij de meesten naast de " zin links, in het midden en rechts keuze".
Het is een regelvorm icoon met twee pijltjes, ernaast zit een keuzepijl, gebruik die.

Als dit bij jou er niet in staat dan kun je dat aan de werkbalk toevoegen. Doe dat bij Beeld/werkbalken/aanpassen.

ik heb de knop gevonden, en wat zaken uitgeprobeerd. de tekst in de smalle linkerkolom verdwijnt half als ik de regelafstand kleiner maak, als ik de regelafstand groter maak (3bijvoorbeeld) vind geen substantiele vershuiving plaats. of ik de regelafstand nu groter of kleiner maak, ik krijg de regels niet op een lijn.

misschien is het volgende nog interessant. als ik in de linkerkolom met de cursor werk, gaaat deze uitsluitend naar beneden. als ik helemaal onderaan ben, gaat ie pas naar de volgend, brede kolom. kan daar het probleem zitten?
ik hoor graag!

ik heb de knop gevonden, en wat zaken uitgeprobeerd. de tekst in de smalle linkerkolom verdwijnt half als ik de regelafstand kleiner maak, als ik de regelafstand groter maak (3bijvoorbeeld) vind geen substantiele vershuiving plaats. of ik de regelafstand nu groter of kleiner maak, ik krijg de regels niet op een lijn.

misschien is het volgende nog interessant. als ik in de linkerkolom met de cursor werk, gaaat deze uitsluitend naar beneden. als ik helemaal onderaan ben, gaat ie pas naar de volgend, brede kolom. kan daar het probleem zitten?
ik hoor graag!

Ik ben even wat gaan proberen maar kom er niet uit. Kun je dit document of een deel hiervan misschien erbij hangen als bijlage?

vervolg

Ik ben even wat gaan proberen maar kom er niet uit. Kun je dit document of een deel hiervan misschien erbij hangen als bijlage?

Dag Rob,
misschien is het een beter idee om je gewoon het bestand even te sturen. het bevat nogal wat privegegevens die ik liever niet op straat heb liggen. jou wil ik ze wel toevertrouwen. een bijlage hier lijkt mij niet de beste weg. mag ik het stuk via e-mail naar je toesturen?
ik hoor graag van je!
groet
htil

misschien is het een beter idee om je gewoon het bestand even te sturen. het bevat nogal wat privegegevens die ik liever niet op straat heb liggen. jou wil ik ze wel toevertrouwen. een bijlage hier lijkt mij niet de beste weg. mag ik het stuk via e-mail naar je toesturen?
ik hoor graag van je!
groet
htil[/QUOTE]

Dat is goed en ik doe inderdaad niets met prive gegevens, die gaan mij niet aan.

Laatst bewerkt:
De oplossing zit toch in de regelafstand.
Ga maar eens achter de eerste datum staan met de cursor
En dan zie je dat de regelafstand op 1,0 staat
Zet deze nu eens op 1,5 en je ziet gelijk dat het nu goed staat
Dan doe je datzelfde met de volgende (rode) datum en ook hier staat deze nu op 1,0
Maar nu zie je iets vreemds, de regelafstand is hier geen 1,5 maar 1,4 en dat kun je aanpassen bij regelafstand/Opties voor regelafstand en dan rechtsonderaan 1,4 invullen en dan op Ok klikken.

een geweldige hulp heeft rob geboden (en ook geduldig)

De oplossing zit toch in de regelafstand.
Ga maar eens achter de eerste datum staan met de cursor
En dan zie je dat de regelafstand op 1,0 staat
Zet deze nu eens op 1,5 en je ziet gelijk dat het nu goed staat
Dan doe je datzelfde met de volgende (rode) datum en ook hier staat deze nu op 1,0
Maar nu zie je iets vreemds, de regelafstand is hier geen 1,5 maar 1,4 en dat kun je aanpassen bij regelafstand/Opties voor regelafstand en dan rechtsonderaan 1,4 invullen en dan op Ok klikken.

dank voor je hulp rob, je weet dat ik er nog niet helemaal uit ben, maar ik ben ver genoeg om verder te kunnen. nogmaals bedankt voor je geduldige assistentie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan