• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel invullen aan de hand van 2 of meerdere variabelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deef1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2011
Ik ben iets aan 't proberen... en de grap is ik krijg die tabel wel ingevuld... maar dan handmatig. Ik heb zoals jullie inde excell in bijlagen kunnen zien een kolom met variabelen en een rij met variabelen.

(Tussenhaakjes.. krijg op geen enkele manier iets geupload hier dus heb ik maar een bijlage op mijn website gezet)

http://www.resinfloors.nl/aaa-temp/rekenblad-voorbeeld.xls

Nu is de bedoeling dat hij een hoop formules (die er bovenstaan) moet uitvoeren aan de hand van de twee variabelen.

Je zou kunnen zeggen kopieer die formule dan toch gewoon in de tabel. Dat had ik ook eerst en dat werkt. Maar de formule wordt na een tijd zo lang en onoverzichtelijk en ik kan dan er niet meer mee spelen, dat ik 't eigenlijk veel liever op deze manier zou hebben. Is dit mogelijk en kan iemand mij hier op de juiste weg mee zetten ?

Ik heb met kleurtjes gewerkt, zodat iedereen direct in één oogopslag kan zien wat ik bedoel. Als het niet duidelijk is vraag 't maar dan probeer ik het verder uit te leggen.

bij Voorbaat dank al!

(Tussenhaakjes.. krijg op geen enkele manier iets geupload hier dus heb ik maar een bijlage op mijn website gezet)

Onder je bericht klik je op: Beheer Bijlage
In de Bijlage manager klik je op toevoegen.
Selecteer Bestanden, en zoek je bestand, en dubbelklik er op.
Klik op Upload bestanden, links onder zie je nu het bestand staan.
Klik nu rechts onder op gereed.

En klaar is kees

Bijlagen

Niemand enig idee hoe 't op te lossen is ? Is ook niet een dagelijkse vraag denk ik hé...

kijk eens of dit is wat je bedoelt (het gaat om de gele cellen) (zie bijlage).

Code:
=($D$12+($A18*B$17*$B$14)+($A18*ALS($B$9=4;10;1)))/$A18

waarschijnlijk wordt het bij veel gegevens wel traag.

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Bedankt voor je antwoord.

Maar, zoals ik al gemeld had op mijn werkblad, is dit te moeilijk.

Natuurlijk zou ik de formules ook appart kunnen plaatsen onderaan in iedere cell (zoals jij nu doet)
Als ik dat zou doen, gaat het een lange en onoverzichtelijke formule worden, want dit is een vereenvoudigd rekenblad. Er komt veel meer mee te kijken, de eenheidsprijs is hier vast, echter deze komt dan ook weer aan de hand van de oppervlakte uit
een ander rekenblad.

Is er een manier zoals ik voorstel of bestaat deze manier niet ?

Bedankt voor de moeite toch al.

Dan begrijp ik niet wat je wenst.

Ik had de formule in je werkblad gezet en deze kun je nu dan ook doorcopieren naar rechts en beneden. Hiermee wordt de tabel in 1 keer gevuld.

Geef dan eens aan wat je wel wilt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan