tabel kleuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter gtvs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gtvs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2017
Beste,

Is er een manier in word om een tabel op een automatische manier in te kleuren.
Als voorbeeld heb ik een tabel met 2 kolommen gemaakt. in de eerste cel van de tabel maak ik gebruik van een dropdown keuzemenu.
De 2de cel zou ik willen inkleuren naargelang de waarde van de eerste cel.
Dus als ik in cel 1 'test 1' kies zou cel 2 rood moeten worden. Kies ik in cel 1 voor 'test 2' zou cel 2 groen moeten worden. enz.
In excel gaat dit door voorwaardelijke opmaak te gebruiken, word heeft dit niet.

Bijkomende vraag,
Als ik vervolgens in deze tabel een rij onderaan wil toevoegen zou deze ook het dropdown menu van cel 1 moeten bevatten.
Kan dit?

In bijlage een voorbeeld.
Bekijk bijlage Test 1.docx

Ik zit niet in de buurt van een pc dus ik kan alleen op theorie antwoorden nu. Je laatste vraag is simpel: dat kan niet. En de eerste eigenlijk ook niet, tenzij je dat programmeert.
Maar waarom gebruik je geen Excel tabel in je document? Dan kan het perfect en je hoeft niks te programmeren.

Ik heb aan je voorbeeldje, dat ik nu wel heb bekeken, een Excel tabel toegevoegd met Voorwaardelijke Opmaak. Kun je zelf denk ik wel verder uitbouwen. Je initiële vraag is uiterst gecompliceerd; het kleuren van de cel is wellicht nog wel te maken, maar bij het invoegen van een nieuwe rij ben je de sjaak, vrees ik. Je kunt alleen ActiveX elementen invoegen m.b.v. een heel ingewikkelde macro, en dan nog is het maar de vraag of je die werkend krijgt. Niet aan beginnen, is mijn advies.

Als je dermate ingewikkelde zaken wilt maken, moet je jezelf eerst de vraag stellen: waarom zou ik dat willen? En dan natuurlijk de vervolgvraag: waarom op deze manier? Blijkbaar wil je een tabel hebben die gevuld en opgemaakt wordt op basis van in te voeren waarden. Dat kan best, mits je een formulier gebruikt waarop je de keuzes laat maken door de gebruiker, en als alles is ingevuld maakt de procedure dan een nieuw record aan in je tabel. Dat is vele malen makkelijker te maken en onderhouden.

Beste OctaFish,

Ik dacht wel dat dit niet zo simpel was als het leek voordat ik eraan begon :).
Bedankt om even de tijd te nemen om te antwoorden.

Graag gedaan :). Ik zou, als ik jou was, dus eerst een oplossing zoeken in een formulier zoals ik beschreven heb. M.b.v. dat formulier voeg je dan rijen toe, of haal je rijen weg. Het is niet zo moelijk om de inhoud van een tabel te muteren met een formulier. In dat geval heb je ook helemaal geen keuzelijsten in je tabel nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan