• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel kolommen automatisch verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smokers

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
LS,

Wellicht dat iemand het weet..

Ik heb een tabel met meerdere jaren. Nu wil ik in het grafiek wat aan de tabel hangt alleen de periode in jaren weergeven die ik vooraf definieer. Ik heb al wat geprobeerd met dynamische bereiken, maar dat werkt in een tabel niet.

Heeft iemand een oplossing?

In de bijlage is een tabel opgenomen met toelichting.

Bedankt alvast!

Bijlagen

Wat voor een grafiek het moet worden weet ik niet, maar dit zijn de gegevens.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim j As Long
If Not Intersect(Target, Range("b2:b3")) Is Nothing Then
 For j = 1 To 2
  ChartObjects(j).Chart.SetSourceData ListObjects(j).DataBodyRange.Columns(2 + Range("b2") - ListObjects(j).Range.Cells(1, 2)).Resize(, 1 + Range("b3") - Range("b2"))
 Next j
End If
End Sub

Waarom ga je hier niet verder? Jouw opzet is verkeerd of je gebruikt tabellen op een andere manier dan waar ze voor bedoeld zijn en dan krijg je VBA oplossingen om toch aan de vraag te voldoen. Maak eerst van jouw getransponeerde tabel weer een tabel en werk dan verder met een draaitabel. In de bijlage een voorbeeldje met een genormaliseerde tabel, een draaitabel, een slicer en wat code om het geheel automatisch te verversen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een ieder bedankt voor zijn reactie(s)!

@VenA: Ik begrijp je reactie. In mijn geval reken ik 50 jaren door en wil ik rekenen met minimaal zo'n 50 verschillende verbeteringen. Hierbij is de is de manier die je aandraagt niet werkbaar. Ik had al geprobeerd een filter op rij niveau te maken, maar helaas werkt dat ook niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan