Tabel laat links ruimte liggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Binnen een <ol> wil ik graag tabellen plaatsen en links uitlijnen. Bij de meeste tabellen geeft dat geen probleem. Nu echter laat de tabel links ruimte open. Ik zie geen aanwijsbare oorzaak. Ziet iemand wat er aan de hand is?

Een voorbeeld webpagina is te zien op: Verwijderd

Het gaat om de tabel op nr. 2.

Laatst bewerkt:
Het gekke is dat ik het wel zie op jouw linkje, maar met dezelfde html niet heb op de webserver op mijn pc. Probeer anders eens
Code:
<!DOCTYPE html>
<html xmlns:fb="http://ogp.me/ns/fb#">
<head>
<meta charset="utf-8">
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge">
<title>Test</title>
<meta name="description" content="Test">
<meta name="keywords" content="Test, Test">
......

Bedankt voor de reactie. Ik heb jouw suggestie gezet op Verwijderd

Helaas maakt het geen verschil en blijven er links de ruimtes.

---Edit---

Het malle is dat een tabel met b.v. maar twee kolommen en drie rijen het wel goed doet. Zie tabel B op: Verwijderd

Laatst bewerkt:
En als je boven in je css een stukje uit een "reset" zet?
Code:
html, body, div, span, h1, h2, h3, p, a, em, strong,
img, sub, sup, b, u, i, ol, ul, li, table, tr, td {
  margin: 0; padding: 0; border: 0; font-size: 100%;
  font: inherit; vertical-align: baseline;
}
body {line-height: 1;}
ol, ul {list-style: none;}
table {border-collapse: collapse; border-spacing: 0;}

Hetzelfde resultaat: Verwijderd

Hierbij heb ik overigens de verdere opmaak laten staan. Ik weet niet of dat de bedoeling was.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. Ik zal vertellen waar het probleem zat, maar dan durf ik voorlopig hier geen vragen meer te komen stellen. :o

Voor enkele rijen van de 1e kolom (of achter enkele rijen in de 3e kolom) stonden een hele serie spaties. Die zijn er waarschijnlijk ingeslopen via copy-paste werk van een andere webpagina. De spaties zijn nu weg en alles functioneert naar behoren. Sorry, maar ik moet het nog een beetje leren. :o

Super :thumb: Wat mij opviel is <br clear="all"/> (vorige eeuw), gebruik liever <div style="clear:both"> </div> en ik zag ergens in je css 0 px (spatie moet weg). Dus ff html en css checken. Ik begrijp dat je bezig bent met het leren van html en css. Verrmoedelijk uit een oud boekje of een oude website. Probeer zo snel mogelijk de tabellen te verlaten en over te gaan naar <div>. Dit is een uitstekende turorial (53 delig, wel in engels) die meer van deze tijd is. Suc6 en have fun.

Laatst bewerkt:
Thanks. Ik gebruik tabellen alleen voor tabellen. Voor opmaak gebruik div's. Bedankt voor je tips, ik ga het even navogelen. Ik kijk veel op www.w3schools.com, zoek via google en als ik vast loop stel ik hier mijn vraag. Zo bouw ik mijn kennis en ervaring stapje voor stapje op. Het gaat wel wat traag omdat ik niet alle dagen met webdesign bezig ben maar ik ben al blij met wat ik nu al voor mekaar kan krijgen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan