snb
Verenigingslid
- Lid geworden
- 12 jun 2008
Beste Excelpieten,
Ik heb in een werkboek een tabel (VBA:Listobject) ingevoerd met de naam "ZA_Table".
In het tabblad 'Formules' kan ik die zichtbaar maken met de 'Names Manager'.
In de 'Names Manager' kan ik de naam van "ZA_Table" wijzigen in iets anders.
Het lijkt er dus op dat Excel de naam van het listobject beschouwt als een 'Named Range'.
Dan zou ik in VBA de naam van deze 'Named Range' ook moeten kunnen benaderen (lezen/wijzigen/verwijderen).
Wanneer ik dat probeer via de 'Names' eigenschap van de applicatie, het werkboek of ieder afzonderlijk werkblad lukt mij dit niet.
Alle resultaten in deze macro zijn gelijk aan nada, zero , zilch.
Heeft een uwer een verklaring en/of een aanpak hoe eigenschappen van het Listobject via de 'Names' in VBA benaderd kunnen worden ?
Ik heb in een werkboek een tabel (VBA:Listobject) ingevoerd met de naam "ZA_Table".
In het tabblad 'Formules' kan ik die zichtbaar maken met de 'Names Manager'.
In de 'Names Manager' kan ik de naam van "ZA_Table" wijzigen in iets anders.
Het lijkt er dus op dat Excel de naam van het listobject beschouwt als een 'Named Range'.
Dan zou ik in VBA de naam van deze 'Named Range' ook moeten kunnen benaderen (lezen/wijzigen/verwijderen).
Wanneer ik dat probeer via de 'Names' eigenschap van de applicatie, het werkboek of ieder afzonderlijk werkblad lukt mij dit niet.
Alle resultaten in deze macro zijn gelijk aan nada, zero , zilch.
Code:
Sub M_snb()
y_1 = Application.Names.Count
y_2 = ThisWorkbook.Names.Count
y_3 = ActiveWorkbook.Names.Count
y_4 = ActiveSheet.Names.Count
y_5 = Sheet1.Names.Count
y_6 = Sheet2.Names.Count
End Sub
Heeft een uwer een verklaring en/of een aanpak hoe eigenschappen van het Listobject via de 'Names' in VBA benaderd kunnen worden ?