Tabel "live" updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter28

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Beste forumleden,

Misschien een rare vraag maar kan ik met een formulier een tabel updaten op het moment ik deze formulier vul, ik bedoel als ik het formulier aan het vullen ben de tabel "live" update.

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, hopelijk kunnen jullie er wat mee.

pieter

Yep ...

zekers, is dat zo Pieter.

Op het moment dat je middels een formulier gegevens in een record wijzigt, dan wordt dit gelijk opgenomen/gewijzigd in de betreffende tabel ( al dan niet via een query ).

Dit is "standaard" eigenlijk altijd zo, tenzij je zou - dan bewust zo bedoeld - zou werken met het fenomeen "transactions" om iets van een vertraging in te bouwen.

Mvg,

HH

Het antwoord van HD is an sich correct, zij het een beetje wollig omschreven. Als je een formulier koppelt aan een tabel of een query middels de eigenschap <Recordbron>, dan werkt het formulier alsof je in de tabel zelf werkt. Dat zou je ook altijd zo moeten maken, want je wilt meestal niet dat gebruikers rechtstreeks in een tabel wroeten.

hoi HH en OctaFish,

Omdat ik beginned Accessgebruiker ben heb ik waarschijnlijk mij hele DB verpruts en werkt niets meer zoals het moet werken.

Ik zal opnieuw moeten beginnen (wat niet erg is)

Allebei bedankt voor de atwoorden:thumb:

Pieter

Ik zou zeggen: post je db eens; als je denkt dat-ie stuk is, kunnen wij er ook niet veel meer aan verklooten ;)

Laatst bewerkt:
Hoi OctaFish,

haha dat klopt maar ingepakt is de DB nog veel te groot, ik heb nog wel een vraag.

Als ik een rapport heb open staan kan ik de gegevens uit een tabel automatisch laten updaten, ik ben iets voor mijn werk aan het maken waarbij meerdere personen van andere afdelingen het rapport open hebben staan en als ik of mijn afdeling een formulier ga vullen deze na 1 minuut worden bijgewerkt in het rapport.

Pieter

ik ben iets voor mijn werk aan het maken waarbij meerdere personen van andere afdelingen het rapport open hebben staan
Hoe had je gedacht dat dat gaat werken? Een rapport laat altijd een tijdelijke staat zien, namelijk de records zoals ze bij openen bestaan. Als iemand anders het rapport op een ander moment opent, kan die dus een andere Recordset zien dan de eerste persoon. Maar waarom zou je dat überhaupt willen? Ik zie niet waarom meerdere personen tegelijkertijd hetzelfde rapport open moeten hebben. Het lijkt mij voldoende als één persoon een rapport afdrukt.

Ik heb dit ook gemaakt in excel alleen dat wordt nu al groter dan 5mb en begint verschrikkelijk traag te worden en kuren te vertonen, daarom een database.

kan dit niet op een manier opgelost worden zoals dat kan in Excel?

Als zoiets niet kan in Access moet ik wat anders gaan verzinnen.

Pieter

Ik heb (niet voor het eerst overigens) het idee dat je op een ongelukkige manier de verkeerde termen gebruikt. Ik denk dat je met 'rapport' iets anders bedoeld dan Access, waar een rapport niet veel meer is dan een print van een dataset. En daar 'werk' je niet mee, dat druk je af, en veel meer doe je daar niet mee.
Een formulier, waar je vraag mee begon, is als het goed is gekoppeld aan een Recordset. Je ziet de gegevens zoals ze bij openen in de tabel zitten. Nieuwe wijzigingen zie je alleen als je het formulier ververst, wat overigens geen enkel probleem is.
Als je denkt dat je een Excel workflow één op één kan overzetten naar Access, dan denk ik dat je beter iemand kan inhuren die je uit die droom kan helpen, en vervolgens een Access systeem voor je kan bouwen, want dat zal niet gaan lukken.
Je db kun je, na Comprimeren, met Winrar zippen in blokken van 100kb, en die kun je wel uploaden.

Ik heb (niet voor het eerst overigens) het idee dat je op een ongelukkige manier de verkeerde termen gebruikt. Ik denk dat je met 'rapport' iets anders bedoeld dan Access, waar een rapport niet veel meer is dan een print van een dataset. En daar 'werk' je niet mee, dat druk je af, en veel meer doe je daar niet mee.
Een formulier, waar je vraag mee begon, is als het goed is gekoppeld aan een Recordset. Je ziet de gegevens zoals ze bij openen in de tabel zitten. Nieuwe wijzigingen zie je alleen als je het formulier ververst, wat overigens geen enkel probleem is.
Als je denkt dat je een Excel workflow één op één kan overzetten naar Access, dan denk ik dat je beter iemand kan inhuren die je uit die droom kan helpen, en vervolgens een Access systeem voor je kan bouwen, want dat zal niet gaan lukken.
Je db kun je, na Comprimeren, met Winrar zippen in blokken van 100kb, en die kun je wel uploaden.

Hoi Michel,

Je hebt gelijk, ik probeer hetzelfde in Access te realiseren wat ik in Excel heb gemaakt.

Je hebt me keihard(terecht) uit mijn droom geholpen omdat ik dacht dacht dat mij dat wel ff zou lukken, niet dus.
Is er echt geen gemakkelijke mogelijkheid om live in Access te werken met meerdere mensen/ personen.

Pieter

Die is er natuurlijk, zoals je ongetwijfeld al hebt kunnen vinden in de diverse vragen die op dit forum staan. Uitgangspunt daarbij is natuurlijk dat alles correct is gebouwd...

Hoi Michel,

Kun je mij niet het juiste zetje in een goede richting geven want ik weet het niet meer.

Pieter

Begin eens met je huidige db te comrimeren en te zippen (eventueel in deelbestanden met Winrar) en te uploaden. Is het bestand erg groot, zet 'm dan op MijnBestand.nl o.i.d. zodat we hem daar kunnen downloaden.
En/of geef het functioneel ontwerp, zodat we weten wat je precies wilt kunnen doen met de db. Uit de losse pols een voorbeeldje uit de mouw schudden heeft niet zoveel zin, als we geen idee hebben wat je wilt maken.

Mischien wat meer info geven over wat ik graag zou willen.

Ik wil graag een Tabel, Query of formulier wat ik open kan laten staan op mijn pc maar ook andere afdelingen waarmee ik samenwerk hebben dit open staan, ik met mijn formulier(Frm_inlezen-vo) de gegevens direkt of met een kleine vertaging op alle pc's kan zien.

Is dit mogelijk?

ALvast bedankt.

Pieter

Helaas is het bestand niet te openen (ik vermoedde al zoiets omdat de naam nogal vreemd is).

Wat je nog kunt doen, is (een kopie van) de db strippen. Om te zien wat er aan de hand is, hebben we geen duizenden records nodig; een max van 100 per tabel zou al meer dan genoeg moeten zijn. Je kunt ook alle tabellen die niet ter zake doen verwijderen. Zitten er afbeeldingen in de db zelf: weggooien; afbeeldingen maken een db nodeloos groot. Plaatjes voegen aan de functionaliteit verder ook weinig toe.
Als je dat gedaan hebt, moet hij prima te comprimeren en te zippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan