tabel maken met query

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik maak een tabel via de "maaktabelquery" uit 5 andere tabellen. Nu de lege records worden niet meegenomen (zijn Null). Hoe los ik dit op dat alle records, ook die met lege velden, meegenomen worden?

Ik snap het niet; een leeg record toevoegen? Wa is daar de lol van? Ik kan me prima voorstellen dat je een nieuwe tabel maakt juist om lege records te elimineren. Maar het omgekeerde?

Ja, ik had me moeten verduidelijken. Het gaat over 5 bestanden die op de volgende manier gekoppeld zijn:
Scholengemeenschappen --> Scholen --> Doorlichtingen --> Kwaliteitskaarten --> Evaluaties
1. Elke school behoort tot een scholengemeenschap
2. Niet elke school heeft een doorlichting gekregen = leeg record in die tabel
3. Indien een school een doorlichting gekregen heeft, kunnen er kwaliteitskaarten en kunnen er evaluaties opgemaakt worden = lege records in betrokken tabellen
4. Ik zou in één samengestelde tabel alle scholen willen zien met of zonder een doorlichting, kwaliteitskaart of evaluatie.

Kan dat? :confused:

Waarom in een tabel, en niet in een query? Heb je de informatie dynamisch (=altijd actuele status). Lijkt mij te prefereren boven een statische tabel die steeds opnieuw moet worden gemaakt/gevuld. Bovendien bespaar je nodeloze dubbele gegevens (= dataredundantie). Kortom: wat is de meerwaarde van een aparte tabel?
Overigens is voor beide oplossing dezelfde techniek nodig: Outer Joins te beginnen bij de tabel Scholengemeenschap en dan alle koppelingen daaronder uiteraard ook veranderen in een Outer Join.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan