Tabel met berekeningen toepassen op meerdere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeson

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Beste Helpmij Leden,

Ik heb een Database met tabellen die uit excel komen. Ik werk met Access 2007

Ik heb 1 (excel) tabel waarin formules staan (formuletabel)

Ik heb meerdere tabellen met data (datatabel)

Nu wil ik dat de berekeningen in de formuletabel worden toegepast op alle datatabellen, en daarvan wil ik graag een rapport zien.

Het eindrapport zou er dan de uitkomsten geven van de berekeningen, gespecificeerd per data tabel.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb geprobeerd dit via relaties te doen, maar hoewel ik voor 1 tabel weliswaar relaties heb aangemaakt via de formule tabel naar een uitkomsten tabel gebeurt er helemaal niets in Access (de uitkomsten tabel)

Bij voorbaat zeer veel dank

Laatst bewerkt:
Kun je wat voorbeelden geven. Wat staan er voor formules is de Excel "Tabel" en hoe moeten die worden toegepast op de ACCESS tabellen?

Apestaart

Beste GCJ,

Dank je voor je snelle reactie.

Bijgaand de Excel sheet met formules. De uitkomsten van de kolommen met Waar/Onwaar moeten in Access zichtbaar zijn.

De kolommen Datum-Open-Hoog-Slot-Volume moeten worden 'opgehaald' uit diverse tabellen (zoals je wellicht al raad van diverse fondsen) met enkel die gegevens (open-hoog-slot-volume)

De uitkomsten (waar/onwaar) moeten uiteindelelijk worden gerapporteerd en er moet vanuit daar nog verder gerekend worden met andere formules, maar dat is neem ik aan een herhaling van hetzelfde principe.

Ik importeer momenteel de excel sheets naar Access, maar vraag mij af of de formules uberhaupt wel bewaard blijven....

Groeten!

Bijlagen

Hi,
Ik ken geen methode om formules uit Excel te importeren in Access.
Je zult in Access de formules opnieuw moeten definieren. Dat kun je doen in een Query, waarvanuit je het rapport vervolgens genereer.
mvg
Apestaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan