• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel met inputdata horend bij draaitabel opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djibril

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Beste,

de voorbije dagen ben ik mijn weg aan het zoeken in de wondere wereld der draaitabellen.
Als ik het goed begrijp, wordt een draaitabel telkens opgesteld vanuit een tabel met inputdata, data die in excel als lijst opgesomd staan.
Nu heb ik een draaitabel per mail ontvangen, maar ik zou graag hieraan nog een rij willen toevoegen. Soortgelijks aanpassen rechtstreeks binnen de draaitabel lukt niet, dus ik zou graag de bijhorende inputtabel opvragen.
Daarom vroeg ik me af: is het mogelijk dat je een draaitabel kan bekijken zonder dat men de link naar de inputtabel heeft (dit leek me onwaarschijnlijk), of zie ik een knop in excel over het hoofd waarmee ik naar de inputtabel met data kan gaan kijken en hier mijn gewenste rij kan toevoegen?

Vriendelijke groeten,
Djibril

Je krijgt een overzicht van alle data in de tabel als je onderaan op het totaal klikt.

Anders eens een voorbeeld posten.

Indien de tabel als aparte tab is gemaakt en vervolgens verstuurd is dit niet altijd mogelijk. Je kunt de optie "data verversen" gebruiken op de tabel. Indien je een foutmelding krijgt over niet gevonden kolommen en/of namen is de originele data waarschijnlijk niet bijgevoegd.

je kan anders eens teruggaan naar de wizzard en daar kijken of de brongegevens nog bereikbaar zijn. Werk je met 2003 of >=2007 ?

Ik heb "refresh data" eens geprobeerd en er komt op dat de "PivotTable field name is not valid"..

@cow18: ik werk met Access 2007. Wat bedoel je met teruggaan naar de wizard?

ik ken niet van access, maar je gegevens heb je dan misschien opgehaald naar hier met een dataquery of zo ??? Maar je staat nu toch in excel ?

Oej sorry, ik bedoel natuurlijk excel 2007.
Even in de war :p

als je nu in je draaitabel staat, dan ga je naar opties>andere gegevensbron>andere gegevensbron wat staat daar dan ? Ben je nog in deze map of ergens anders of krijg je dit totaal niet ?
In het laatste geval lijkt het hopeloos, dan is er geen contact meer tussen de pivottable en de gegevens

Dan krijg ik het scherm dat ik het bestand met de data source moet kiezen,dus zoals u zegt zal de link verloren gegaan zijn.

Thanks cow18!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan