tabel met pulldown

Status
Niet open voor verdere reacties.

beeksplace

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2013
tabel.JPG

ik heb een tabel zie bijlage

in de tabel een mogelijkheid om een contant of bank selectie te maken
en dan een puldown voor een selectie van dagen
en als ik dus contant selecteer moet de prijs uit de column bedragcontant gehaald worden en dat weer in een textveld worden weer gegeven.

ik heb geen idee hoe ik dit moet doen
heeft iemand een idee of dit in vba moet of op een andere manier

graag een voorbeeld

alvast bedankt voor de ideeën

erik

Je moet misschien maar wat meer over de achtergrond en de bedoeling hiervan vertellen. De logica ontgaat me vooralsnog.
Op voorhand zou ik in ieder geval gokken dat Contant en Bank één veld zouden moeten zijn (waarde Contant of Bank). Ook het opslaan van de Afkorting en Vanaftot lijkt me wat vreemd.
Enne "onbekent" is mij onbekend :D

Hallo Peter,

even wat meer achtergrond het wordt een database een tijdelijke camping bij een festival, daar mogen ze dan een week staan vandaar de afkoringen op de dagen.
het wordt een subform bij hun gegevens van n.a.w gegevens.

heb de tabel iets aangepast (zie plaatje)tabel.JPG

de column betaling is een pulldown met de keuze contant of bank
de column afkorting met de aankomst tot zondag.

hoop dat het nu iets duidelijker is geworden

erik

Je zal in ieder geval meer tabellen nodig hebben. De tabel die je hier laat zien beschouw ik grotendeels (zonder betaald) als een tabel met tarieven. In de tabel maak je een record per verblijsduur / betaalwijze. Dus één bedrag en twee keer zoveel records!

Daarnaast zal je een tabel moeten maken voor de boekingen. Per boeking kan je dan (afhankelijk van de verblijsduur en de betaalwijze) automatisch het tarief ophalen.

Voor betaalwijze en verblijsduur zou je ook tebelletjes kunnen maken, zodat je op de formulieren waarmee je tarieven respectievelijk boekingen invoert keuzelijstjes kan maken om die gegevens te selecteren.

Een manier om het tarief op te halen vanaf het boekingsformulier is dat je op de beide keuzelijsten een gebeurtenis "na bijwerken" maakt. Daarin controleer je of verblijsduur en betaalwijze zijn ingevuld. Zo ja, dan haal je met de functie DLookup het tarief op.

De werkwijze van xps is de mijne niet; ik zou het anders doen. Sowieso moet de tabel met tarieven anders; maak voor elke periode, tarief én betaaltype één record aan. Dat heb je nu eigenlijk al gedaan. Maar de kolom <Betaling> bevat dus een vaste waarde (Contant of Bank) en er is één veld met een bedrag.

Op je boekingsformulier komen dan twee keuzelijsten: één voor de betaalsoort, en één met de bijbehorende periodes en tarieven. Die keuzelijst is gefilterd op basis van de keuzelijst <Betaalsoort>, en bevat dus de juiste tarieven. Je kiest dan een periode, en ziet dan in de keuzelijst de periode staan, en in een gekoppeld tekstveld vult de keuzelijst dan automatisch het juiste bedrag in.

Neem van mij aan dat de gebeurtenis <Bij klikken> handiger is dan <Na bijwerken> :).

zal alle twee proberen en kijken wat voor mij het beste werkt

bedankt voor de info

erik

En voor de allerbeste hulp: post een voorbeeld bestandje mee. Dat kijkt voor ons sowieso een stuk makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan