Tabel met unieke waarden op basisf van meerdere velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een database in Access. Ik ben nu in de belangrijkste fase namelijk brainstormen over welke tabellen er allemaal moeten zijn etc etc.

Nu zit ik met het volgend probleem. Ik heb een tabel producten en een tabel leveranciers.

Ik heb tussen deze twee tabellen een Veel op Veel relatie gelegd dmv een tabel ProductenLeveranciers. Wat ik nu wil voorkomen in dit tabel is dat ik vaker dezelfde combinaties krijg. Elke combinatie mag maar 1 keer voorkomen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan klaarspelen of als het uberhaupt mogelijk is?

Voorbeeld
ProductID LevernacierID
1
1
1
2
2
1
2
2
2 1 Dit mag dus niet gebeuren, echter ik kan per veld geen unieke waarden opeisen, vanwege de veel op veel relatie.
Wat ik wel wil en trouwens dat zou moeten is unieke combinaties tussen producten en leveranciers. Graag als iemand een oplossing hierop kan bedenken of al heeft. U hulp wordt zeer gewaardeerd!!!

Ik werk in Access 2010.

MVG
Zafar

Selecteer in de tabel "ProductenLeveranciers" ProducrID en LeveransierID en maak deze combinatie het sleutelveld. Dan zijn de combinatie's uniek.

Verwijder je andere vraag a.u.b.

@bakk4318 gebruik de volgende keer de meldmisbruik knop.
dan kunnen de moderators hun werk doen.

Selecteer in de tabel "ProductenLeveranciers" ProducrID en LeveransierID en maak deze combinatie het sleutelveld. Dan zijn de combinatie's uniek.

Verwijder je andere vraag a.u.b.

Dank u voor de reactie. Ik zal meteen kijken of mijn vragen allemaal zijn afgewikkeld!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan