• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel omzetten in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moezer1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2016
Berichten
3
Hey,

Ik heb een vraag over hoe een tabel om te zetten in een grafiek. Dataset zie bijlage.

Wat ik wil is het als team kunnen selecteren met een gemiddeld per twee weken (score in percentage), maar ook individueel een lijngrafiek om progressie te kunnen waarnemen. Zodra ik de weeknr invoer bij de axis, telt hij het aantal keer dat een score voorkomt en zet hij de percentages er ook onder 0,96 0,92 1 etc...

Hoe kan ik dit voorkomen?

Groet,
Meike
 

Bijlagen

  • Coachingsoverzicht.xlsx
    16 KB · Weergaven: 32
Het was wel zo handig geweest als er ook een grafiek in het bestand had gestaan. Een oplossingen met een draaitabel.
 

Bijlagen

  • Coachingsoverzicht.xlsb
    22,9 KB · Weergaven: 25
Top, dank je wel! Ik ben nog niet zo heel erg thuis in excel, ben nog flink aan het leren :) Nog een vraag: Ik zie dat je de waarden gelijk aan 0 op #N/A hebt staan. Hoe heb je dat gedaan?
 
In jouw bestand staan formules die verwijzen naar een ander bestand. En daar kon ik natuurlijk niets mee. De formules heb ik gekopieerd naar waarden en de lege cellen vervangen door =#N/A. Met voorwaardelijke opmaak heb ik deze cellen 'onzichtbaar' gemaakt.

Je kan het zo in een formule gebruiken
Code:
=IF(A1="";NA();A1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan