Tabel past zich aan aan tekst maar dat moet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spunq

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Hoi, ik heb een tabel met een plaatje als achtergrond. In de tabel staat wat tekst.

Alles gaat nog goed, echter, als er te veel tekst in de tabel staat (of de tekstgrootte van je computer staat groot ingesteld) wordt de tekst groter maar de tabel zelf ook, hierdoor wordt de hele lay out uit elkaar geduwd.

Is er een code om de tabel "fixed" ofzo te maken zodat de tekst groter wordt (desnoods buiten beeld van de tabel valt) maar de layout gespaard blijft.:)

Bedankt!

Ik ben ook niet super thuis met html maar volgens mij kun je toch instellen hoe groot de hele tabel moet zijn via:

<table width="" height=""></table>

En de cellen apart kun je ook nog eens wijzigen via:

<td width="" height=""></td>

Maarja ben verder ook niet zo bekend met html :p

Trouwens is t niet beter om via css je pagina op te maken? tabellen zijn btje verouderd toch?

Succes :thumb:

sorry, heb ik gedaan, normaal blijft hij die grootte maar zodra de tekst groter wordt, wordt de tabel ook groter.

en CSS zou wel leuk zijn om te kennen maar ik vind t een beetje moeilijk om te leren. Kan je photoshop slices omzetten naar een CSS tabel?

Toch maar met css. Probeer eens of dit toevoegen vlak voor </head> in het betreffende document werkt (of de stijl in je stylesheet zetten als je dat hebt).

<style type="text/css">
table, tr, td { overflow: hidden; }
</style>

Helaas, hij blijft de naasgelegen tabellen wegduwen en de volledige tekst in de tabel weergeven. toch Bedankt he! :)

Jah kheb het ook eens geprobeerd. position: absolute; eraan toevoegen (enkel voor td dan en niet voor tr en table) werkte niet voor ie.

Ik sluit mij aan bij de al gegeven opmerking: maak je layout niet met tabellen.

Je moet de complete tabel hebben ingesteld op pixels en niet met ems of percentages...

misschien dat dat helpt. :thumb:

Idd, per cel de width en height opgeven in pixels:

HTML:
<td style="width: 100px; height: 100px;"></td>

Als dat niet werkt dan nog overflow: auto; toevoegen.

HTML:
<td style="width: 100px; height: 100px; overflow: auto;"></td>

Anders zou ik het ook niet weten.

Ik heb dat ook allemaal geprobeerd en er nog position: absolute; aan toegevoegd. Niets werkte in ie, wel in firefox / opera.

Bedankt allemaal voor de tips!

Ik heb t nou met een iFrame gedaan, t nadeel is dat Google de tekst dan niet kan vinden of doorverwijst naar de pagina in de iFrame wat helemaal niet de bedoeling is maar het moet maar even zo. :)

ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan