• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel / repetitierooster automatisch laten vullen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2017
Ik zou graag een manier vinden om op een snelle manier een rooster te genereren, door een aantal vaste opties voor de kolommen en rijen te hebben waar je wel in kunt variëren.

Wij maken elke week een repetitierooster en dit is nu veel handmatig werk.

We hebben meestal 4 docenten en soms meer of minder (Kolommen) en per docent moet de tijd van 19:30 tot 22:00 uur worden gevuld (Rijen). Maar de ene docent heeft blokken van een uur, de ander van een half uur, en soms doen ze delen samen. Ook repeteren we soms eerder of gaan we langer door.

Nu zou het tof zijn als we een programma of toepassing hebben waar we kunnen aangeven welke docenten er zijn, en welke tijdsblokken een docent die keer werk + de invulling (die we gewoon als tekst intypen). Als deze toepassing dan vervolgens zelf de juiste opmaak genereert (dus de tijdsblokken die per docent kunnen verschillen in de rijen en het juiste aantal docenten in de kolommen + de ingevoerde tekst in de juiste blokken) , zou dit heel veel tijd schelen.

Nu vraag ik me af of zoiets te bouwen is in Excel. Heeft iemand enig idee of dit zou kunnen?

Welkom hier.

Schijnbaar heb jij al redelijk op het netvlies staan hoe het eruit moet komen te zien, maar op basis van de lap tekst hierboven heeft de gemiddelde helper dat nog niet vermoed ik.

Goed gebruik is dus om een representatief voorbeeldbestand (Excel) mee te plaatsen. Wat heb je, wat wil je...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan