• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel sorteren met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gugten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2016
Goedemiddag,

Ik heb een tabel van 4 kolommen en rond de 30 regels met gegevens in mijn excelsheet welke gekoppeld is aan een ander werkblad en dus dagelijks veranderd. In de bijlage heb ik een voorbeeldje gezet (mag wegens privacyregelingen van m'n werk de echte niet plaatsen)

Nu wil ik ergens anders op hetzelfde blad dus een soort ranglijst van deze veranderende tabel maken, welke dus telkens mee verandert. Het hoogste percentage bovenaan en dan aflopend naar beneden. Kan dit door middel van een formule? Dus wanneer ik de tabel update dat de ranglijst automatisch mee update?

Alvast bedankt!

Groeten,
Bekijk bijlage test.xlsx
Sander

Sander, welkom op Helpmij.nl.

in welke kolom staan de waarden waarop je gesorteerd wilt hebben?

Dankje!

Excuses ik had geen procenten in het voorbeeld gezet. Maar de 2de kolom zijn de procenten en daar moet die op gesorteerd worden van hoog naar laag.

Alvast bedankt!

Ik begrijp niet zoveel van het voorbeeldje en de relatie tot een ander werkblad.

Mogelijk zoiets

Bijlagen

In de tweede kolom (kolom B) staan namen.
Ook bevat het geen tweede werkblad.

Dankje VenA,

Zoiets bedoelde ik, maar ook dat de 3de en 4de waarde eraan gekoppeld worden. Maar daar moet ik nu zelf wel uit kunnen komen. Met de 2de kolom bedoelde ik de 2de ingevulde kolom, en de reden dat er in het voorbeeldje geen verwijzing naar een ander werkblad zit is omdat ik het oorspronkelijke blad niet mocht delen. Misschien heb ik zelf een slecht voorbeeldje gemaakt, maar in ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan