• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel uitrekstaat openen door klikken op cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwarrel26

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2020
Ik ben bezig om een calculatie te maken. Hierdoor wil ik per cel een unieke vaste uittrekstaat hebben.
Natuurlijk is dit te doen via verschillende tabbladen met cel verwijzingen. Maar dit geeft een berg tabbladen en werk.
Ik heb geen idee of het mogelijk is, maar zoals in de titel wil ik bij het klikken van een button de uittrekstaat (indien mogelijk zwevend in mijn beeldscherm) openen.

Welkom op helpmij.:)
Wij hebben helaas geen glazen bol.jpg
Post een voorbeeldbestandje, dat kan je doen door op voeg afbeelding toe te klikken en dan een Excel voorbeeldje te kiezen.
Of bedoel je zoiets?
Bekijk bijlage vaste uittrekstaat.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n vermoeden met de camera.
of de 'Spreadsheet' methode in een klein userform.
Helaas heb ik die laatste niet meer tot mijn beschikking als object.

Philiep, wat zijn dat voor grappige hokjes.
hoe maak je die?
ik heb ze op elkaar gelegd maar nu kan ik ze iet meer van elkaar krijgen.

@ silvester - pointe Tabblad gegevens -> Gegevensvalidatie -2de tab invoerbericht.

Philiep, bedankt.
ze zijn wel erg plakkerig, als ze eenmaal op elkaar liggen krijg ik ze niet meer van elkaar af.

@ silvester - pointe Volgens mij niet, als je in de betreffende cel klikt krijg je de verschillende boodschappen en indien gewenst kan je die wat verslepen.

Ik ben even bezig geweest het ziet er nogal rommelig uit maar hoop dat het duidelijk is.Uittrekstaat.jpg

Beste,
In postje#2 had ik het over een excel voorbeeldje geen plaatje.
Maak een excel voorbeeldje met bijvoorbeeld 2 van die knopjes en welke gegevens je wilt zien verschijnen (Maak de gegevens fictief, als we maar weten waar ze vandaan moeten komen)
Hoe graag ik ook een nieuw lid help, voor het ogenblik kan ik je niet verder helpen.

@gast0660 de gegevens die wil ik halen vanuit de uitrekstaat daar wil ik getallen invoeren die ik als totaal terug wil zien in de begroting. de uitrekstaat wil ik bereiken door de button. Ik heb je voorbeeld gezien maar het is niet wat ik bedoel

beste,
Ik herhaal In postje#2 had ik het over een excel voorbeeldje geen plaatje.

beste,
Ik herhaal In postje#2 had ik het over een excel voorbeeldje geen plaatje.

Nogmaals ik heb je voorbeeld gezien. Maar het is (denk ik) niet wat ik bedoel. Als ik een voorbeeldje zou kunnen maken dan had ik de vraag hier niet neergezet.
Het gaat hier simpel weg om een zwevend optellijstje, die wordt aangeroepen door een button die ik in het hoofdscherm aanklik. De uitkomst van het aangeroepen lijstje wil ik in een cel terug zien komen. in het hoofdscherm. En dit voor elke bewerking. IMG_5770.JPG.jpg

zo iets? als je het gigantische programma wil zien klik dan op alt F11

Dit begint er op te lijken! Mijn manier van communiceren is wat omslachtig. ;)
Maar hoe verstop ik een uitrekstaat (in een cel) in een veld die ik oproep doormiddel van een klik op een button

Maak een voorbeeldbestand met hoe je de gegevens wil invoeren en met wat het verwachte resultaat. Daar heb je toch wel een idee over?

@sylvester-ponte, Hoe kan je op Alt F11 klikken en wat commentaar bij de code is ook wel welkom:p:d

Heel simpel voorbeeldje.

Klick in cel A1, A2, of A3
Selecteer een cel kolom C
Klick in het formulier op een artikel.

Als dit niet is wat je bedoeld?
Zonder een goed voorbeeldbestand zul je bijna zeker geen hulp meer kunnen verwachten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan