Tabel updaten met geselecteerde checkboxes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jors
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jors

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Wederom een vraagje.

Ik wil een aantal records uit tabel 1 toevoegen aan tabel 2, door middel van checkboxes. Ik ben hier al een aardig eind mee op weg maar bij de INSERT INTO gaat het mis.

Dit is de code van het formulier:

HTML:
<form method="post">
<input type="checkbox" name="check[]" value="<?php echo $id;?>" />
<input type="submit" value="Selecteer" />

En op deze manier wil ik de data toevoegen:

PHP:
$checked = $_POST['check'];
foreach($checked as $item) {
	$data = mysql_query("SELECT * FROM tabel1 WHERE ID='$item'");
	echo "Item = ".$item."<br />"; //Hier wordt altijd netjes het eerst geselecteerd ID weergegeven
	while ($row_b = mysql_fetch_array($data)) {
		$b_id = $row_b['ID'];
		$b_Fabrikant = $row_b['Fabrikant'];
		$b_Model = $row_b['Model'];
		$b_HoofdCat = $row_b['HoofdCat'];
		$b_SubCat = $row_b['SubCat'];
		$b_GemPrijs = $row_b['GemPrijs'];
		$b_Omschr = $row_b['Omschr'];
		$b_ImgUrl = $row_b['ImgUrl'];
		echo "Array: ".$b_Fabrikant." ".$b_Model." ".$b_Hoofdcat." ".$b_HoofdCat." ".$b_SubCat." ".$b_GemPrijs." ".$b_Omschr." ".$b_ImgUrl."<br />"; // Ook de waarden van de variabelen worden gewoon weergegeven.
		$begroting = "INSERT INTO tabel2(ID, Fabrikant, Model, HoofdCat, SubCat, GemPrijs, Omschr, ImgUrl) VALUES('NULL','".$b_Fabrikant."','".$b_Model."','".$b_Hoofdcat."','".$b_HoofdCat."','".$b_SubCat."','".$b_GemPrijs."','".$b_Omschr."','".$b_ImgUrl."')";
		mysql_query($begroting) or die("Fout: ".mysql_error); //Hier gaat het mis. Ik krijg ook geen omschrijving van de fout, alleen "Fout: mysql_error".
		}
	}

Waar zit mijn fout?

Ok, negeer deze vraag.

Ondanks het 100x nalopen (of misschien wel juíst daarom) van de query heb ik toch over het hoofdgezien dat er 2x hetzelfde veld instond. Probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan