tabel updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfh159

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Hallo,
Ik heb in acces met odbc een koppeling gemaakt naar 15 tabellen uit 15 databases. vervolgens een samenvoeg query gemaakt om de gegevens die ik wil hebben samen te voegen naar 1 resultaat die met een uitvoer query in een tabel word gezet. Dat gaat goed alleen nu heb ik de volgende uitdaging.
Als ik elke keer de uitvoer query moet draaien om alles in een tabel te gooien, duurt het errug lang (en ik heb zo een query of 7) naar mijn idee moet het mogelijk zijn om niet telkens alle gegevens te hoeven selecteren en de tabellen te overschrijven, maar slechts de tabellen aan te vullen met de gegevens die nieuw zijn.... maar hoe?

je kunt aan de toevoegquery een criterium toevoegen, waarbij je reeds bestaande records uitfiltert. Iets als dit:

Code:
INSERT INTO tmpApp ( ApparaatID, Apparaat )
SELECT ApparaatID, Apparaat
FROM tApparaten
WHERE ([B][COLOR="Blue"]ApparaatID Not In (select ApparaatID from tmpApp)[/COLOR][/B]);

dat zou dus betekenen dat ik in mijn samenvoeg query ook een id veld mee moet laten komen. anders gaat hij daar op plat of niet?
Het probleem zit hem dan bij mij denk ik wel in het feit dat de gegevens in de samenvoequery met union all gekoppeld worden. En ik weet niet zeker of in de 15 tabellen allemaal verschillende id's bevatten. sorry dat ik je geen voorbeeld kan geven, maar de db is op dit moment 1,5 gig groot (exclusief gekoppelde tabellen. Wil je wellicht een stukje query(s) hebben?

Waar het om gaat is dat je de records die je toevoegt kunt onderscheiden van de records die er al inzitten. In mijn voorbeeldje heb ik dus records uit een tabel met een ID veld toegevoegd aan een tabel met hetzelfde ID veld. Maar je kunt bijvoorbeeld ook met een datumveld werken.
Als je een stuk van de query kunt posten, en daarbij kunt aangeven welke velden als identifier voor de tabel gelden, dan kunnen we je allicht verder helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan