tabel verschijnt op verschillende hoogtes

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorrie01

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
http://www.schorrie.be/testsites/axa

Deze pagina bestaat uit drie delen header, main en footer welke dmv php include worden ingeladen.

Main bestaat uit een tabel met twee kolommen, in de linkse kolom wordt javascript menu ingeladen, in de rechtse kolom wordt een html pagina ingeladen welke telkens bestaat uit een tabel.

Probleem is dat deze tabel niet altijd even hoog wordt weergegeven,
bij eerste twee pagina's acties (te kiezen uit javascript menu) komt main content op de juiste hoogte, bij de volgende twee acties echter steeds verschillend,

er is echter geen verschil tussen de opbouw van de verschillende pagina's, ook in de sourcecode kan ik niet terugvinden wat het probleem kan zijn

Het verschil zit hem in het feit van de grote van de teksten.

En hoe je het verticale wilt laten certreren. Voeg bij de rij of cel element de waarde VALIGN='TOP' toe. Dus een <TD VALIGN='TOP'>blabla</TD>.

Dat zorgt ervoor dat je teksten altijd bovenaan gecentreerd wordt.

probleem zit hem niet in de teksten zelf, maar in de gehele tabel die lager wordt weergegeven,

de tabel heeft telkens een lichtblauwe kleur,

bij eerste twee wordt deze vlak onder header weergegeven, de andere twee pagina's zakt de gehele tabel blijkbaar,

probeerde al eens met valign, maar blijft hetzelfde, heeft enkel invloed op m'n teksten

Waar zet je de valign?
Want je hebt een tabel in een tabel.

Zoals ik het zie moet je namelijk de valign gebruiken in de TD waarin je later een table met de tekst zet.

Laatst bewerkt:
m'n valign zet ik zo hoog mogelijk bovenaan, dus in de moeder tabel eigenlijk, maar het maakt niets uit

het rare van de zaak is dat wanneer ik de pagina's afzonderlijk open in browser, de tabel dan wel mooi op hoogte staat in de pagina,

zou natuurlijk graag hebben dat de main content, met de blauwe achtergrond, steeds op dezelfde hoogte in de pagina's verschijnt,

Je bent nog een valign vergeten tenminste in de act_loa.

Daar heb je namelijk de TD van je menu wel een valign gegeven maar niet de TD erna die de latere table met tekst krijgt.

heb nu alles in loa op valign top gezet, maar bij testen hier lokaal blijft het nog steeds zo dat er een ruimte ontstaat tussen de header en de table, maw de hele tabel met blauwe achtergrond verschijnt lager dan op de eerste twee pagina's

Je code is niet gelijk.

<td width="700">

<table width="700" border="0" cellspacing="0" bgcolor="#E2EAFC" >
<tr><br />
<br />

<td width="358">

<br />
<br />

hoort hier niet thuis.

Vreemd want als ik het aanpas lokaal gaat het perfect.

Ik heb het volgende aangepast:
<table width="900" border="0" cellspacing="0">
<tr>

<td width="200" height="500" valign="top">

<script type="text/javascript" language="JavaScript1.2" src="acties/menu/menu.js"></script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="acties/menu/acties.js"></script>
</td>

<td width="700" valign="top">
<table width="700" border="0" cellspacing="0" >
<tr>...... blabla enzo

aan allen, bedankt voor de oplossing,

heb inderdaad even getest op de manier dat jij het had aangepast,

en inderdaad het werkt nu wel,

soms kan je je zot zoeken op een bepaald iets, dat dan uiteindelijk wordt opgelost, met een simpele aanpassing, maar die simpele aanpassing moet je dan wel vinden natuurlijk,

en dat kan met een beetje hulp van de echt gevorderden hier,

bedankt, enne, ik weet het, m'n code betreft momenteel een zootje, maar ga dat als alles werkt eens beetje goed zetten,

Overigens om echt alle TD en TR elementen met VALIGN='TOP' te kenmerken kun je beter met style werken (dus of een stylesheet of een style stuk in de header).
Dit ziet er dan als volgt uit:
<HEAD>
<STYLE TYPE="text/css">
TD,TR {vertical-align: top}
</STYLE>
...
</HEAD>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan