• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel vorm vast zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

beginnerexcel

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2020
Om mijn werkzaamheden te kunnen doen ben ik afhanelijk van excel.
Nu wil het geval dat ik een tabel heb gemaakt en dat elke keer bij het verschuiven van de regels de lijnen meegaan wt niet de bedoeling is

Op regel 19 is te zien dat de ljnen weg zijn.
Hoe kan ik een tabel maken of indeling dat indien de tekst verschoven dient te worden de tabel gewoon heel blijft.
Nu moet ik steeds de lijnen bij tekenen.
Alvast dank voor de uitkomst

Bijlagen

Daar ontkom je niet aan...schuiven met cellen betekent ook schuiven met de opmaak van die cellen.

Dank je
IS er geen andere oplossing in excel om een planning te maken die vast is en blijft

Je kunt van alles bedenken met Excel. Echter is Excel geen programma om te plannen. Ik zou het meer als hulpmiddel gebruiken om te plannen;)
Het ligt er uiteraard aan hoe complex je iets aan het plannen bent.

Hallo,

Betreft het alleen de kolomstrepen?
Ja? Dan is dit nu opgelost d.m.v. tabelontwerp.
Met welke versie van Excel werk je?

Bijlagen

Goed opgelost Peter:thumb:
Je houdt echter verspringingen van dikke lijnen als je die versleept.

Ik heb zelf ook te maken met randen die telkens aangepast(ofwel verpest) worden door meerdere gebruikers.
Daarin zijn de randen onregelmatig en krijg ik niet nagebootst met de tabelopmaak, zodat ze vaststaan... de tabelopmaak functionaliteit is ook niet heel uitgebreid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan