• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel vullen ahv lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny147

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Beste, ;)

Kan iemand de tabel vullen adh van een lijst met een formule of met VBA code.

Heb de eerste lijn van de wachtlijst handmatig ingevuld met de letter W van wacht.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Danny,

Probeer het eens met volgende matrixformule in cel C2 van tabblad "Tabel":
=IF(MIN(IF(($B2>=DATEVALUE(Wachtlijst!$E$2:$E$53&"/"&$B$1))*(Tabel!$B2<DATEVALUE(Wachtlijst!$G$2:$G$53&"/"&$B$1))*(ISNUMBER(FIND(Tabel!C$1;Wachtlijst!$S$2:$S$53)))>0;ROW($2:$53)-1;""))>0;"W";"")
Naar beneden en vervolgens opzijslepen, het berekenen duurt een paar sekonden.

In cel S2 van tabblad "Wachtlijst" komt eerst de hulpformule: =I2&J2&K2&L2&N2&O2
, deze naar beneden slepen tot cel S53.
Het bestand met deze formules erin is (zelfs gezipt) te groot om te posten.

Beste WHER, ;)

Geprobeerd met jouw prachtige formule, maar er is geen W'tje te bespeuren op het blad :confused:
Heb rekening gehouden dat het een matrixformule was.

Heb de formule moeten omzetten naar het Nederlands bij deze:

=ALS(MIN(ALS(($B2>=DATUMWAARDE(Wachtlijst!$E$2:$E$53&"/"&$B$1))*(Tabel!$B2<DATUMWAARDE(Wachtlijst!$G$2:$G$53&"/"&$B$1))*(ISGETAL(VIND(Tabel!C$1;Wachtlijst!$S$2:$S$53)))>0;RIJ($2:$53)-1;""))>0;"W";"")

Kan je anders het werkende bestandje naar mij opsturen !

Danny , zonet getest en bij mij werkt de formule wel { formule }
Code:
{=ALS(MIN(ALS(($B2>=DATUMWAARDE(Wachtlijst!$E$2:$E$53&"/"&$B$1))*(Tabel!$B2<DATUMWAARDE(Wachtlijst!$G$2:$G$53&"/"&$B$1))*(ISGETAL(VIND(Tabel!C$1;Wachtlijst!$S$2:$S$53)))>0;RIJ($2:$53)-1;""))>0;"W";"")}

Laatst bewerkt:
Beste Daniël, ;)

Nogmaals eens bedankt :p :D

Mijn fout zat in de "FIND" , heb deze als "VIND" genomen ipv "VIND.ALLES"

Laatst bewerkt:
@ Danny , ik ben steeds leergierig hoe WHER , EVR , en andere helpers deze formules klaarkrijgen , ben ik jaloers op :)

Danny,
Ik ga er van uit dat het opsturen van het werkend bestandje niet meer nodig is, anders doe ik het alsnog?

Beste WHER, ;)

Alvast bedankt voor de formule. :thumb: :thumb:

Had gewoon de omzetting van het Engels naar het Nederlands verkeerd ingevuld.

Beste Wher en Daniël, ;)

Toch nog een foutje in het bestand.

Bij datum 26 dec 2011 geeft hij geen wacht meer weer met de formule ?
Kan de fout niet direct vinden.
Jullie soms ??

Danny,

In cel G53 van blad "Wachtlijst" staat: "02/01". Dit wordt geïnterpreteerd als 2 januari 2011, terwijl het eigenlijk 2 januari 2012 voorstelt.
Ik stel voor dat je in deze cel "31/12" zet, je overzicht op blad "Tabel" eindigt immers ook op 31 december?

Beste Wher, ;)

Heb ik gedaan, maar hij stopt dan tot aan datum 30/12 en vult hij 31/12 niet.
Hier een oplossing voor ?

Groetjes Danny :thumb:

Code:
{=ALS(MIN(ALS(($B2>=DATUMWAARDE(Wachtlijst!$E$2:$E$53&"/"&$B$1))*(Tabel!$B2<[COLOR="red"]=[/COLOR]DATUMWAARDE(Wachtlijst!$G$2:$G$53&"/"&$B$1))*(ISGETAL(VIND(Tabel!C$1;Wachtlijst!$S$2:$S$53)))>0;RIJ($2:$53)-1;""))>0;"W";"")}
Misschien met deze "=" toevoeging.

Beste Wher ;)

Nu geeft hij van maandag tot maandag weer ipv maandag tot zondag.

Zou het bestandje willen plaatsen, maar met de formule loopt dit op tot 4,15 Mb

Groetjes Danny. ;)

Danny , ik maak gebruik van deze service of van deze om bestandjes die te groot zijn om te posten toch beschikbaar te zetten .
Ik kijk straks ook mee , had een bug Excel deed vrij raar , ik wilde jouw bestandje openen en kreeg Chinese tekens te zien , eerder deze namiddag heb ik een stack overflow gehad bij het opslaan van iemand zijn bestandje en vanaf dan is het misgelopen , heb een virus scan gedaan en nu een herstel van de beide Excel versies .

Danny , ik heb de aanpassing die WHER heeft aangedragen toegepast in cel C367 ( Ctrl Shift Enter ) deze dan naar boven getrokken en dan naar rechts en volgens mij doet de formule het , bekijk de jpg en je mail box ;)
oeps bijna vergeten ook de datum op 31/12 gezet

Bijlagen

• danny.zoek.jpg
    danny.zoek.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Danny,
Probeer deze "workaround" eens.
In cellen H2:H52 van blad "Wachtlijst zet je "2011", in cel H53 zet je "2012".
Formule (nog steeds matrix) wordt dan:
Code:
=IF(MIN(IF(($B2>=DATEVALUE(Wachtlijst!$E$2:$E$53&"/"&$B$1))*(Tabel!$B2<DATEVALUE(Wachtlijst!$G$2:$G$53&"/"&Wachtlijst!$H$2:$H$53))*(ISNUMBER(FIND(Tabel!C$1;Wachtlijst!$S$2:$S$53)))>0;ROW($2:$53)-1;""))>0;"W";"")

WHER , ik heb de formule voor Danny even in de juiste taal gezet , volgens mij is het :thumb:
=ALS(MIN(ALS(($B2>=DATUMWAARDE(Wachtlijst!$E$2:$E$53&"/"&$B$1))*(Tabel!$B2<DATUMWAARDE(Wachtlijst!$G$2:$G$53&"/"&Wachtlijst!$H$2:$H$53))*(ISGETAL(VIND.ALLES(Tabel!C$1;Wachtlijst!$S$2:$S$53)))>0;RIJ($2:$53)-1;""))>0;"W";"")

Beste WHER en Daniël ;)

@ Daniël, dit had ik ook maar in je foto is te zien dat de wacht begint op een maandag en ook eindigd op een maandag en hij moet eindigen op een zondag.

@ WHER, Heb uw raad opgevolgd en ik moet zeggen PROFICIAT, het plaatje klopt.
ook al breid ik de kalender uit naar beneden dan nog gaat alles juist.

BEDANKT WHER en Daniël voor de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan