• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel vullen mbv VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter jansm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Beste allemaal,

Tabblad TRANS bevat bank-transactie's. In tabblad OVERZICHT kan ik uit TRANS per datum het saldo van 4 rekeningnummers extraheren. Nu wil ik graag met de BUTTON de waarde SALDOtotaal een tabel vullen.
Kunnen de heren mij helpen?
Bekijk bijlage Test_Forum.xlsx

Mvg Jansm

... het komt dus hierop neer: ik wil een celwaarde kopieren naar een naar een lege cel onderaan een rij getallen.

Zoiets?
Code:
Sub hsv()
 With Sheets("Overzicht")
  .Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 2) = Array(.Cells(2, 4), Cells(8, 4))
 End With
End Sub

Hallo Harry, bedankt, dit werkt.
Ik probeer die ene regel te verklaren:
.Cells (Rows.count, 6) - tel de rijen in kolom 6
.End(xlUp) - stapjes van 1
.Offset(1) - gevonden aantal +1
.Resize(, 2) -???????????????
= Array(.Cells(2, 4), Cells(8, 4)) - dit zijn de 2 te kopieren waarden maar hoe wordt bepaald waar ze geplaatst worden?

Wil jij mij aub verbeteren?

... toch worden er hier niet zelden recepten gegeven....

De waarden van de cellen in de array worden geplaatst in:

.Cells (Rows.count, 6) .End(xlUp) = vanaf (in dit geval; rows.count is cel 1048576 in Excel 2007 en later) de laatste cel in kolom F naar de laatst ingevulde cel naar boven (hetzelfde als Ctrl+pijltje naar boven).
.Offset(1) = 1 cel naar onderen.
.Resize(, 2) = 2 cellen breed.

Je maakt het alleen maar erger, vrees ik.

@Harry - bedankt. Begrijp h'm.
@ snb - ik begin er niet over en bedoel er niets mee. Iedere oplossing van een hier aangediend probleem is toch een recept !?! En ... hoeveel mannen koken niet? Je zult ze te eten moeten geven, pffff.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan