tabel1.eenheidsprijs * tabel2. hoeveelheid=hoeveelheidsprijs op formulier weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter DbDon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DbDon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Ik wens in een formulier per order van een klant de prijs weer te geven na berekening van het aantal bestelde product items en de eenheidsprijs. Bedoeling is om daarna een totaalprijs weer te geven. Dit lukt echter niet, Access laat me niet toe de berekende prijs (query) van tabel1.[aantal bestelde items]*tabel2[eenheidsprijs].
Kan iemand me hier verder mee helpen ? Ik heb de Access-database als bijlage toegevoegd !Bekijk bijlage invoices.rar

Dank voor de moeite !

Laatst bewerkt:
Je hebt een ongewone oplossing bedacht, die ik zelf zou afraden: een formulier op basis van Klanten, en daarop twee losse subformulieren t.bv. Orders en Orderdetails. Meestal maak je een formulier voor je Orders, waar je velden uit je Klantentabel aan toevoegt, en via een Subformulier de Orderdetails invult. Met deze oplossing heb je een goede koppeling tussen Orders en Orderdetails, en kun je heel simpel het Totaal van de Orderregels overhalen naar het formulier Order. Ik raad je dus aan om het zo te doen, en niet op jouw manier.

Maar goed, hierbij een werkende variant volgens jouw model :)

Laatst bewerkt:
OctaFish,

Super ! Dank voor deze werkende oplossing en de uitleg daarbijhorend. Ik begrijp wat je bedoelt en zal de database ook in die zin aanpassen. Ben in ieder geval heel blij met je oplossing die me ook toont hoe ik m'n query moest opbouwen. Nogmaals grote dank !

Riekt als een oplossing ;) Mag je de vraag nog op Opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan